رشد 42 درصدی صادرات کالا از گمرک ملایر از ابتدای سال‌جاری

گروه اقتصاد: سرپرست گمرک ملایر گفت: میزان صادرات انواع کالا از این گمرک در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 42 درصد رشد داشته است. به گزارش “فردای همدان”، نعمت فتحی اظهار کرد: در مدت یاد شده بیش از 202 هزار تن انواع کالاهای صادراتی از گمرک ملایر به […]

گروه اقتصاد: سرپرست گمرک ملایر گفت: میزان صادرات انواع کالا از این گمرک در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 42 درصد رشد داشته است.

به گزارش “فردای همدان”، نعمت فتحی اظهار کرد: در مدت یاد شده بیش از 202 هزار تن انواع کالاهای صادراتی از گمرک ملایر به کشورهای هدف صادر شد.

 

وی ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی را 47 میلیون و 690 هزار دلار و ارزش ریالی را یک هزار و 575 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ریالی هفت درصد و از نظر دلاری یک درصد رشد داشته است.

 

فتحی با بیان اینکه از نظر وزنی سیمان و از نظر ارزشی انواع کشمش بیشترین حجم صادرات کالا از گمرک ملایر را به خود اختصاص داده اند، ادامه داد: تاکنون میزان صادرات کشمش از گمرک ملایر کاهش داشته که امیدواریم این روند تا پایان سال افزایش یابد.

 

وی گفت: در 9 ماهه امسال انواع کشمش، سیمان، کلینکر، وازلین بهداشتی، وازلین صنعتی، پارافین جامد، انواع ماست، انواع پنیر، خیارشور، ترشی، ترشی فلفل، منسوجات نبافته و البسه بیمارستان از طریق گمرک ملایر به 29 کشور هدف صادر شد.

 

فتحی کشورهای بلاروس، آذربایجان، ارمنستان، اسپانیا، آلمان، امارات، اندونزی، اوکراین، بلغارستان، بلژیک، بنگلادش، تاجیکستان، ترکیه، افغانستان، سوریه، رومانی، سری لانکا، سنگاپور، سومالی، عراق، روسیه، عمان، قزاقستان، قطر، کلمبیا، کویت، لهستان، مجارستان و هند را مقصدهای صادراتی این گمرک عنوان کرد.

انتهای پیام/