تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل کتابخانه‌‌ها و سازمان ورزش و جوانان منعقد شد

گروه فرهنگ و هنر: به منظور هم‌افزایی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان ورزش و جوانان استان همدان منعقد شد. به گزارش “فردای همدان”، در نشست مشترک معاون سازمان ورزش و جوانان با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، تفاهم‌نامه همکاری بین ادره‌کل کتابخانه‌‌ها و سازمان ورزش و جوانان […]

گروه فرهنگ و هنر: به منظور هم‌افزایی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان ورزش و جوانان استان همدان منعقد شد.

به گزارش “فردای همدان”، در نشست مشترک معاون سازمان ورزش و جوانان با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، تفاهم‌نامه همکاری بین ادره‌کل کتابخانه‌‌ها و سازمان ورزش و جوانان منعقد شد.

 

در این مراسم دکتر عاطفه زارعی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ارتباط سازمان‌های مختلف را در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر دانست و اظهار کرد: کتابخوانی می‌تواند جوانان را از آسیب‌های اجتماعی برهاند و راه زندگی درست را به آنها نشان دهد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته نشست کتاب‌خوان با موضوع ازدواج با همکاری سازمان ورزش و جوانان برگزار شد که بسیار مهم و اثرگذار بود، گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی‌های گسترده اقدامات بیشتری در این زمینه انجام داد که مطمئناً اثربخشی خوبی در بطن جامعه خواهد داشت.

 

دکتر زارعی ضمن بیان اینکه با هدایت و فضای کار دادن به جوان‌ها می‌توان طرح‌های نو و مهمی را به سرانجام رساند»، افزود: سمن‌ها با اقشار مختلف جامعه به طور مستقیم در ارتباط هستند که می‌توان با تدابیر لازم از ظرفیت آنها در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم‌های مهمی برداشت.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اظهار داشت: خوشبختانه فضای کتابخوانی خوبی در سطح جامعه وجود دارد و ظرفیت بالایی به منظور بهره‌مندی علاقمندان فراهم شده که البته تا رسیدن به جایگاه عالی و مطلوب فاصله است.

 

دکتر زارعی با بیان اینکه «هم‌‎افزایی همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه لازم است تا علاقه به کتاب و کتابخوانی بیش از پیش و درخور پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی ایجاد شود»، افزود: توجه به فرهنگ در تمام سطوح لازم است که امیدواریم با اهمیت و تاثیرگذاری به این کالای ارزشمند فرهنگی شاهد اعتلای فرهنگی بیش از پیش در سطح جامعه باشیم.

 

وی با تاکید به اینکه «اگر به دنبال رشد پایدار هستیم باید به حوزه فرهنگ توجه بیشتری داشته باشیم»، خاطرنشان کرد: ریسک پذیری، انرژی بالا، علاقمندی و شور جوانی سمن‌ها در اجرای کارها اثربخش است.

 

اسد الله ربانی مهر، معاون فرهنگی و امور جوانان استان همدان نیز با بیان اینکه «در حوزه آموزش فرهنگ مطالعه، سازمان‌ها، ادارات، خانواده‌ها و در مجموع همه اقشار نقش آفرین هستند»، اظهار کرد: یکی از سازمان‌های پیشرو که می‌تواند در این حوزه یاری‌رسان باشد، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی است.

 

ربانی مهر، خاطرنشان کرد: در نظر خواهیم داشت تا یک روز و یک ساعت مشخص را به کتابخوانی اختصاص دهیم تا علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در این حوزه برای دریافت مطالب متنوع علمی فرهنگی، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

 

وی با تاکید به اینکه «تشکل‌های مردم نهاد ظرفیت و انرژی بالایی در حوزه‌های مختلف نظیر ارتقای فرهنگ مطالعه دارند»، تصریح کرد: ‌امیدوارم با همکاری و بهره‌گیری از نیروهای جوان و مستعد، گستره کارهای فرهنگی در حوزه کتابخوانی توسعه پیدا کند.

 

ربانی مهر با اشاره به اینکه «نگاه به جوانان و حمایت از آنها اثرگذار است»، افزود: هرجاکار سخت بوده، توسط جوانان توانمند، مشتاق و محجوب به دور از هرگونه بروکراسی اداری به خوبی حل شده است که از دوران انقلاب تاکنون در نمونه‌های فراوانی این موضوع ثابت شده است.

انتهای پیام/