نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي در همدان گشايش يافت/ رونمايي از 11طرح صنعتي و کشاورزي

گروه اقتصاد: همزمان با هفته پژوهش هجدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فن بازار روز شنبه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي همدان گشايش يافت. به گزارش “فردای همدان”، استاندار همدان در آيين گشايش اين نمايشگاه گفت: از همه طرحهاي پژوهشي و فن آوري که به اقتصاد واشتغال استان کمک کند حمايت جدي مي شود. محمدناصر نيکبخت […]

گروه اقتصاد: همزمان با هفته پژوهش هجدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فن بازار روز شنبه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي همدان گشايش يافت.

به گزارش “فردای همدان”، استاندار همدان در آيين گشايش اين نمايشگاه گفت: از همه طرحهاي پژوهشي و فن آوري که به اقتصاد واشتغال استان کمک کند حمايت جدي مي شود.

محمدناصر نيکبخت افزود: در آينده اي نزديک استان همدان به يکي از قطب هاي توليد محصولات پژوهشي تبديل مي شود.

دبير نمايشگاه هفته پژوهش، فناوري و فن بازار استان همدان نيز گفت: در اين نمايشگاه با 38 غرفه آخرين فعاليت ها و دستاوردهاي پژوهشي و فناوري واحدهاي فناوري پارک علم و فناوري، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، سازمان ها و ارگان هاي استان همدان به معرض نمايش گذاشته شده است.

قاسم اسديان با بيان اينکه همزمان با افتتاح اين نمايشگاه از 11 طرح صنعتي و کشاورزي رونمايي شد افزود: سه کارگاه آموزشي در حاشيه اين نمايشگاه با موضوع هاي فن بازار، غذاي سالم و گياهان دارويي و آب و اهميت آن برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: براي توسعه پژوهش، ضرورت دارد پژوهشگران در همه عرصه‌هاي پژوهشي به ويژه در حوزه فناوري مورد حمايت و تجليل قرار گيرند.

اسديان افزود: انجام اقدامات پژوهشي کاري خارق العاده و خارج از توان جوانان ما نيست و اين مسير براي همه کساني که تلاش و پشتکار لازم را داشته باشند هموار بوده و در حقيقت خواستن همان توانستن است.

رئيس پارک علم و فناوري استان همدان نيز گفت: مسئولان همدان شرکت‌هاي دانش‌بنيان را براي شرکت در مجامع داخلي و بين‌المللي حمايت کنند.

مجيد کزازي افزود: براي بازاريابي محصولات، شرکت‌هاي مشاور و پشتيبان با پارک علم و فناوري همکاري مي‌کنند و امسال يک بازار تبادل فناوري برگزار و يک بازار نيز فردا يکشنبه در يکي از سالن‌هاي محل دائمي نمايشگاه بين‌المللي استان همدان برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينکه در بازار تبادل فناوري روز 19 آذرماه 20 طرح فن‌آورانه به نمايش گذاشته مي‌شود بيان کرد: براي بازار تبادل فناوري 20 سرمايه‌گذار دعوت شده‌اند و طرح‌هاي فن‌آورانه در معرض ديد سرمايه‌گذاران قرار مي‌گيرد.

کزازي در خصوص وضعيت استان همدان در حوزه پژوهش عنوان کرد: وضعيت همدان از نظر پژوهش نياز به کار بيشتر دارد و همه دستگاه‌ها بايد با هماهنگي و همکاري امر پژوهش را حمايت کنند.

وي ادامه داد: محور اقدامات پارک علم و فناوري اين است که صندوق پژوهش و فناوري را با همت همه دستگاه‌ها براي حمايت‌هاي مالي و ارائه تسهيلات ارزان‌قيمت راه‌اندازي شود.

گفتني است، هجدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فن بازار تا 21ذر ماه در همدان داير است و 47 شرکت دانش بنيان در استان همدان فعاليت مي کند.

در اين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي دستگاههاي اداري ، اجرايي ، دانشگاهها و موسسه هاي آموزش عالي در 38 غرفه در معرض ديد علاقه مندان گذاشته شده و در حاشيه اين نمايشگاه کارگاههاي آموزشي مرتبط با فن بازار ارائه مي شود.