سهمیه استان در طرح کارورزی 4 هزار و 800 نفر است

گروه اقتصاد: مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: سهمیه استان همدان در طرح کارورزی 4 هزار و 800 نفر است. به گزارش “فردای همدان”، دکتر احمد توصیفیان در همایش اشتغال فراگیر شهرستان بهار، اظهار کرد: رشته‌های پر اشتغال و مزیت‌دار استان رصد و رشته‌هایی با مزیت اقتصادی احصا شد و جزء […]

گروه اقتصاد: مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: سهمیه استان همدان در طرح کارورزی 4 هزار و 800 نفر است.

به گزارش “فردای همدان”، دکتر احمد توصیفیان در همایش اشتغال فراگیر شهرستان بهار، اظهار کرد: رشته‌های پر اشتغال و مزیت‌دار استان رصد و رشته‌هایی با مزیت اقتصادی احصا شد و جزء اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفت.

 

توصیفیان به طرح کارورزی اشاره کرد و افزود: کارورزی طرحی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و افراد فارغ‌التحصیل با شرایط معین شده می‌توانند به مدت 6 ماه مشغول به کار شوند.

 

وی ادامه داد: در طول این مدت، بیمه حوادث و بیمه مدنی توسط دولت پرداخت می‌شود و در صورت جذب نیرو توسط کارفرما پس از دوره، دولت 23 درصد حق کارفرما را پرداخت می‌کند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه سهمیه استان در طرح کارورزی 4 هزار و 860 نفر و در شهرستان بهار 486 نفر است، مطرح کرد: دولت امسال یک هزار و 500 میلیارد تومان در سطح استان از محل منابع مختلف با نرخ 4 تا 16 درصد پرداخت می‌کند و 113 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 4 درصد در قالب مشاغل خانگی و خوداشتغالی به استان اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه از این مبلغ 2 میلیارد تومان به شهرستان بهار تخصیص یافته و تاکنون 400 میلیون تومان جذب شده است، ادامه داد: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی می‌توانند به ادارات مرتبط مراجعه کنند و ادارات نیز اقدامات لازم برای تسریع و تسهیل را انجام خواهند داد.

 

توصیفیان اعلام کرد: تسهیلات اشتغال روستایی به مبلغ 12 هزار میلیارد تومان در کل کشور پیش بینی شده که سهم استان 310 میلیارد تومان با نرخ 6 تا 9 درصد و حدود 30 میلیارد تومان سهم شهرستان بهار است.

 

وی ادامه داد: بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید، این تسهیلات را پرداخت می‌کنند و تمام اسناد منازل روستایی، سند زمین کشاورزی، اسناد ماشین آلات موجود در طرح به عنوان وثیقه مورد قبول بانک قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان سهم آورده متقاضی در تسهیلات روستایی را کمتر از 20 درصد دانست و با بیان اینکه دوره مشارکت تا 2 سال و دوره تنفس یک سال پیش‌بینی شده است؛ ادامه داد: از تسهیلات روستایی 45 درصد در حوزه روستایی قابل پرداخت است.

 

وی به تسهیلات اشتغال فراگیر اشاره کرد و گفت: در استان همدان 340 میلیارد تومان و در شهرستان بهار 28 میلیارد تومان اشتغال فراگیر تخصیص یافته که با سود 12 تا 16 درصد پرداخت می‌شود.

 

توصیفیان از متقاضیان اشتغال خواست برای اخذ تسهیلات به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کنند و در صورت نیاز با شماره تلفن 32515773 دبیرخانه اشتغال تماس حاصل کنند.

 

وی  خاطرنشان کرد: شهرستان بهار به لحاظ میزان جذب اعتبارات و کل تسهیلات پرداختی رتبه سوم استان و در زمینه تسهیلات فراگیر رتبه اول استان را دارا است.

انتهای پیام/