اختصاص يک‌هزار و 550ميليارد ريال تسهيلات صندوق توسعه‌ملي براي ايجاد اشتغال در همدان

گروه اقتصاد: سرپرست دفتر امور روستايي استانداري همدان گفت: يک‌هزار و 550ميليارد ريال تسهيلات صندوق توسعه‌ملي براي ايجاد اشتغال در همدان اختصاص یافت. به گزارش “فردای همدان”، ظاهر پورمجاهد در نشست اعضاي شوراي اداري شهرستان همدان اظهار کرد: درمجموع 15هزار ميليارد ريال اعتبار اشتغالزايي به استان همدان تخصيص يافته است که بخشي از اين اعتبار […]

گروه اقتصاد: سرپرست دفتر امور روستايي استانداري همدان گفت: يک‌هزار و 550ميليارد ريال تسهيلات صندوق توسعه‌ملي براي ايجاد اشتغال در همدان اختصاص یافت.

به گزارش “فردای همدان”، ظاهر پورمجاهد در نشست اعضاي شوراي اداري شهرستان همدان اظهار کرد: درمجموع 15هزار ميليارد ريال اعتبار اشتغالزايي به استان همدان تخصيص يافته است که بخشي از اين اعتبار در مناطق روستايي، شهرک ها و نواحي صنعتي هزينه مي شود.

 

وي ادامه داد: 6 هزار 400 ميليارد ريال اعتبار مربوط به سيستم بهين ياب است که مديران واحد توليدي براي بهره گيري از اين تسهيلات در قالب سرمايه در گردش و سرمايه ثابت بايد در اين سايت نامنويسي کنند.

 

سرپرست دفتر امور روستايي استانداري همدان افزود: سه هزار و 400 ميليارد ريال اعتبار فراگير براي اشتغال پيش بيني شده است که دستگاه ها بايد طرح هاي اشتغالزا را به دبيرخانه آن که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي قرار دارد ارسال کنند؛ چراکه اين طرح ها در يک کميته فني بررسي شده و تسهيلات با 2 تا چهار درصد يارانه پرداخت مي شود.

 

پورمجاهد اضافه کرد: همچنين تسهيلات اعطايي به طرح هاي ايثارگري، مناطق محروم، فناورانه و دانش بنيان شامل يارانه 2 تا چهاردرصدي است.

 

وي درباره نحوه معرفي طرح بيان کرد: کارشناسان دستگاه ها با همکاري بخشداران، شوارها و دهياران طرح را کارشناسي مي کنند و سپس آن طرح در دفتر امور روستايي يا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي مصوب شده و تسهيلات پرداخت مي شود.

 

اين مقام مسئول افزود: اعتبارات ديگري شامل 400 ميليارد ريال در بانک سينا و 100 ميليارد ريال در بانک پارسيان با نرخ سود هشت درصد پيش بيني شده است و تاکنون چند طرح از اين محل تسهيلات دريافت کرده اند.

 

وي ادامه داد: يک هزار و 200 ميليارد ريال نيز در اختيار افراد زير پوشش کميته امداد امام خميني (ره)، بهزيستي و بنياد شهيد و امور ايثارگران براي ايجاد اشتغال قرار مي گيرد.

 

طبق آخرين اطلاعات ارائه شده توسط مرکز آمار ايران، نرخ بيکاري در همدان تک رقمي است و گام هاي گسترده اي براي توسعه اشتغال پايدار در اين استان برداشته شده است و پيش بيني مي شود وضعيت اشتغال همدان ارتقاء يابد.

انتهای پیام/