استانداردسازی تولیدات در اولویت قرار گیرد

گروه اقتصاد: رئیس خانه صنعت استان همدان با بیان اینکه ستانداردسازی تولیدات باید در اولویت قرار گیرد، گفت: بیشتر واحدهای تولیدی همدان زیر ظرفیت اسمی فعالند که این امر سبب بیکاری کارگران شده است.   به گزارش “فردای همدان”، حمیدرضا رهبر با اشاره به اینکه مقوله صادرات چه در بُعد استانی و چه در بُعد ملی […]

گروه اقتصاد: رئیس خانه صنعت استان همدان با بیان اینکه ستانداردسازی تولیدات باید در اولویت قرار گیرد، گفت: بیشتر واحدهای تولیدی همدان زیر ظرفیت اسمی فعالند که این امر سبب بیکاری کارگران شده است.

 

به گزارش “فردای همدان”، حمیدرضا رهبر با اشاره به اینکه مقوله صادرات چه در بُعد استانی و چه در بُعد ملی مسائل مشترک و مشابهی دارد، اظهار کرد: صرفا با در نظر گرفتن رویکرد استانی نمی‌توان به نتیجه و هدف رسید و نیاز است تا مسائل را ملی دید.

 

وی افزود: الزاماتی برای رسیدن و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیاز است که توجه به صادرات و ارتباط با بازارهای بین‌المللی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و محوری‌ترین بندهای اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری را می‌طلبد.

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه وظیفه بسیاری بر عهده دولت است که این بستر را آماده کند، تصریح کرد: بخشی نیز به تولیدکنندگان مربوط است که بر این اساس تولیدکنندگان باید بدانند اگر به کیفیت تولیدات خود توجه نکنند نه تنها در شرایط فعلی بلکه در شرایط عادی نیز امکان عرضه کالای خود در بازارهای بین‌المللی را ندارند.

 

وی با اعلام اینکه رویکرد استانداردسازی تولیدات باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: بسترهای صادرات باید توسط دولت فراهم شود ولی مهمترین چالش در این زمینه چالش قیمت تمام شده است و متاسفانه قیمت تمام شده تولیدکنندگان داخلی با رقبا قابل قیاس نیست.

 

وی با اعلام اینکه تولیدکنندگان حالت دفاعی دارند تا واحد آنها تعطیل نشود، عنوان کرد: اکثر واحدهای تولیدی ما زیر ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند که جای تاسف دارد چون اشتغال از دست داده‌ایم.

 

رئیس خانه صنعت استان همدان اظهار کرد: بسترسازی، تحول، فرهنگ‌سازی و اراده نیاز دارد که امیدواریم در فعالیت جدید دولت دوازدهم شاهد این تحول باشیم چراکه برای نجات اقتصاد چاره‌ای جز توجه به تولید نداریم.

انتهای پیام/