کاوش در محوطه‌تاريخي ميدان امام(ره) همدان ادامه مي‌يابد/ انتخاب همدان به عنوان پايتخت گردشگري آسيا در سال 2018

استاندار همدان گفت: کاوش در محوطه تاريخي ميدان امام خميني(ره) واقع مرکز شهر همدان بي وقفه ادامه مي يابد و براي اين منظور پنج ميليارد ريال اعتبار اختصاص مي يابد تا نتيجه نهايي اين طرح از سوي متخصصان اعلام شود. به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت روز يکشنبه در حاشيه بازديد از محوطه کاوش […]

استاندار همدان گفت: کاوش در محوطه تاريخي ميدان امام خميني(ره) واقع مرکز شهر همدان بي وقفه ادامه مي يابد و براي اين منظور پنج ميليارد ريال اعتبار اختصاص مي يابد تا نتيجه نهايي اين طرح از سوي متخصصان اعلام شود.

به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت روز يکشنبه در حاشيه بازديد از محوطه کاوش هاي ميدان امام خميني (ره) شهر همدان، افزود: امروز معترضيم که زمان طاغوت اجراي برخي طرح ها در اين منطقه موجب شده که به پاره اي از آثار تاريخي و باستاني آسيب وارد شود؛ پس تا مي توانيم اکتشاف را ادامه مي دهيم تا زماني که متخصصان علام کنند که ضرورت ندارد و به خاک بکر رسيديم.

وي بيان کرد: نبايد عملکرد ها به گونه اي باشد که طرح کاوش در اين نقطه نيمه کاره رها شود و در آينده بگوييم اي کاش کاوش ها را ادامه مي داديم.

استاندار همدان با بيان اينکه در صورت نتيجه بخش بودن کاوش ها، طرح احداث موزه در ابن منطقه عملياتي مي شود، افزود: بايد از فرصت ايجاد شده استفاده کرد و اين کار را انجام دهيم تا نمادي زيبا و در خور شان براي شهر همدان ايجاد شود.

وي به پرداخت دستمزد کاوشگران تاکيد و اضافه کرد: بايد هرچه سريعتر دستمزد کاوشگران پرداخت و تا پيش از بارش برف براي اجراي کاوش ها، فضاي سرپوشيده طراحي شود.

اجلاس گردشگري 2018 فرصتي بي نظير براي همدان

استاندار همدان همچنين با اشاره به اهميت موضوع گردشگري براي اقتصاد استان، افزود: انتخاب همدان به عنوان پايتخت گردشگري آسيا در سال 2018 و برگزاري اجلاسي به همين منظور در استان، فرصتي براي اين خطه و کشورمان ايران است.

وي اضافه کرد: در همين چارچوب تلاش داريم که اجلاس به بهترين نحو برگزار شود و معاونت عمراني و همه دستگاه هاي ذيربط با تمام توان فعاليت مي کنند.

نيکبخت بيان کرد: کشفيات ميدان امام خميني(ره) گوشه کوچکي از داشته هاي همدان است و همه تلاش اين است که آنچه را که داريم به طور علمي و فني پيدا کنيم.

وي با بيان اينکه همدان 500 سال پايتخت امپراطوري ايران بوده است، افزود: سعي بر اين است که نتايج کاوش ها تا زمان برگزاري اجلاس گردشگري 2018 به نتايج مطلوبي برسد.

وي اظهار کرد: همدان از نظر آب و هوا، طبيعت و آثار و ابنيه تاريخي در همه ادوار اهميت داشته است و بايد تلاش شود که اين ارزش ها در صنعت گردشگري به کار گرفته شود.

انتهای پیام/