اجرای موفق طرح پیاده‌راه‌ها نیازمند حمایت بیشتر استاندار است

رئیس کمیسیون بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی طرح پیاده‌راه میدان امام(ره) و اکباتان، از استاندار همدان انتظار داریم تا حمایت بیشتری در زمینه اجرای طرح پیاده‌راه‌ها داشته باشد. به گزارش “فردای همدان”، حسین قراباغی در کمیسیون بودجه و مالی شورا در جلسه بررسی عملکرد 6 ماهه […]

رئیس کمیسیون بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی طرح پیاده‌راه میدان امام(ره) و اکباتان، از استاندار همدان انتظار داریم تا حمایت بیشتری در زمینه اجرای طرح پیاده‌راه‌ها داشته باشد.

به گزارش “فردای همدان”، حسین قراباغی در کمیسیون بودجه و مالی شورا در جلسه بررسی عملکرد 6 ماهه نخست بودجه سال 96 شهرداری همدان، از حمایت و تلاش های بی دریغ استاندار برای تسریع در روند اقدامات شهرداری همدان قدردانی کرد و افزود: اجرای موفق طرح پیاده‌راه‌ها نیازمند حمایت بیشتر استاندار است.

قراباغی به اهمیت پیاده راه اکباتان و میدان امام (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری مهمترین نشست تصمیم‌گیری استان یعنی شورای تأمین در تپه هگمتانه توسط نیکبخت، استاندار همدان به این معناست که مدیریت ارشد استان نسبت به روند امور شهر اهمیت بسیاری قائل است.

وی در ادامه با اشاره به وعده استاندار همدان مبنی بر پرداخت یک‌سوم هزینه‌های پروژه عمرانی پیاده‌راه میدان امام(ره) و خیابان اکباتان از محل منابع استانی، افزود: برای تسریع در روند این پروژه اثرگذار، انتظار می رود مدیریت ارشد استان بیش از گذشته نسبت به این مهم توجه کند.

رئیس کمیسیون بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان همچنین اظهار کرد: مهمترین اولویت کاری و وظایف شوراهای اسلامی شهرها بر اساس تأکیدات قانونی، بررسی عملکرد مالی شهرداری‌هاست که انتظار می‌رود اعضای شورا نسبت به این مهم، توجه بیشتری داشته باشند.

به گفته قراباغی، بحث بودجه‌ریزی نیز یکی از محوری‌ترین موضوعات بوده، اما به تنهایی در وظایف شوراها تعریف نشده است؛ البته عملکرد بودجه به صورت فصلی، شش ماهه و سالیانه در بحث تفریغ بررسی می‌شود که جزو تأکیدات قانون در حیطه وظایف شورای اسلامی شهرهاست.

وی با تأکید بر اهمیت بررسی عملکرد مالی شهرداری‌ها، معتقد است: اولویت حضور اعضای شورای اسلامی شهرها هم باید در جلسات بودجه‌ریزی، تدوین و تصویب تعرفه عوارض محلی، تفریغ بودجه و بررسی عملکرد مالی شهرداری‌ها باشد.

رئیس کمیسیون بودجه و مالی شورای شهر همدان همچنین گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم شهر همدان وعده داده‌ایم که با آنها شفاف برخورد کنیم و این اقدام نیز به نوعی ارائه عملکرد شیشه‌ای (شفاف‌سازی) است.

قراباغی ابراز امیدواری کرد :اعضای شورا هم نسبت به وظایف قانونی مورد تأکید، اهمیت و اهتمام بیشتری قائل شوند.

وی در ادامه تأکید کرد: بودجه‌ریزی عملیاتی و قابل اجرا، رفع محدودیت‌های گزارشات حسابرسی سالیانه، تفریغ بودجه و همچنین تأیید و ثبت صورت وضعیت‌های مربوطه آن‌هم در موعد مقرر و قانونی، منتج به ارائه گزارشات واقعی و ملموس می‌شود.

انتهای پیام/