ضرورت تکمیل بانک‌اطلاعاتی املاک شهرداری‌همدان

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهرهمدان تکمیل بانک اطلاعاتی املاک شهرداری همدان را امری ضروری دانست. به گزارش “فردای همدان”، سید مسعود عسگریان در جلسه کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورا که با حضور مدیر املاک شهرداری و مسئولین املاک مناطق برگزار شد، افزود: داشتن بانک اطلاعاتی املاک از نیازهای […]

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهرهمدان تکمیل بانک اطلاعاتی املاک شهرداری همدان را امری ضروری دانست.

به گزارش “فردای همدان”، سید مسعود عسگریان در جلسه کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورا که با حضور مدیر املاک شهرداری و مسئولین املاک مناطق برگزار شد، افزود: داشتن بانک اطلاعاتی املاک از نیازهای شورا بوده چرا که این بانک اطلاعاتی از الزامات تنظیم بودجه است.

 

عسگریان اضافه کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی املاک شهرداری از سالهای قبل انجام شده اما با توجه به اینکه بروز نبوده دستخوش تغییرات شده است که انتظار می رود با شروع به کار شهردار جدید بانک اطلاعاتی به صورت دقیق و بروز اعم از عادی و ثبتی در اختیار شورا قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه شورا در تصمیم گیری و سیاست گذاری ها نیازمند داشتن اطلاعات دقیق است، اظهارا کرد: با داشتن بانک اطلاعات دقیق در جذب سرمایه گذار و نحوه تعامل با وی  بسیار موثر است چرا که با این اطلاعات می توان در مواجه با سرمایه گذار در جهت تسهیل امور و مسائل سرمایه گذاری را تعیین تکلیف کرد.

 

عسگریان با انتقاد از اینکه شورا اطلاعات کاملی از املاک غیر منقول شهرداری ندارد، گفت: تولید ثروت از طریق هدایت منابع ملکی و اراضی بالقوه شهر و شهرداری امری ضروری و فوری است.

 

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهرهمدان در ادامه به جوان شدن نیروهای شهرداری همدان اشاره کرد و گفت: بیشتر نیروهای سنتی و غیرتحصیل کرده شهرداری همدان در سه دهه گذشته بازنشت و هم اکنون نیروهای جوان، تحصیل کرده، صاحب فکر و اندیشه و متخصص جایگزین شده اند که این امر خلاء گذشته را در این زمینه پر کرده است.

 

عسگریان با بیان اینکه صیانت از حقوق شهروندان اولین وظیفه اعضای شورا است، افزود: ضروری است توجه به حقوق شهروندان و جلوگیری از تضییع حقوق عموم شهروندان سرلوحه شهردار منتخب و پرسنل شهرداری باشد.

 

وی تکمیل بانک اطلاعات املاک شهرداری و دسترسی سریع و شفاف به این بانک جهت نظارت را ضروری دانست و اضافه کرد: ایجاد افق روشن در منابع ملکی شهرداری جهت بهره برداری و ایجاد ارزش افزوده با رویکرد سرمایه گزاری مهم و موثر است.

 

عسگریان با تاکید براینکه مصوبات شورا لازم الاجراست، گفت: شهرداری باید طبق قانون و بر اساس وظایفش مصوبات شورا را اجرایی کند در غیر این صورت مدیرانی که در انجام وظایف خود کوتاهی می کندد باید پاسخگو باشند.

 

انتهای پیام/