برگزاری مانور “زلزله و ایمنی” در همدان

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: نوزدهمین دوره مانور “زلزله و ایمنی” روز چهارشنبه، 8 آذرماه همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار می شود. مریم پاک بین در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار کرد: نوزدهمین دوره مانور “زلزله و ایمنی” روز چهارشنبه، 8 آذرماه همزمان با سراسر کشور در […]

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: نوزدهمین دوره مانور “زلزله و ایمنی” روز چهارشنبه، 8 آذرماه همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار می شود.

مریم پاک بین در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار کرد: نوزدهمین دوره مانور “زلزله و ایمنی” روز چهارشنبه، 8 آذرماه همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار می شود که در این راستا 9 مدرسه از قبل برای این مانور شناسایی شده اند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: ستاد عالی آمادگی عمومی در برابر زلزله تفاهم نامه ای بین وزرای آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری، روسای هلال احمر، صدا و سیما، شهرداری تهران و رئیس شورای همانگی مدیریت بحران کشور منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه رویکرد انسال مدرسه ایمن جامعه تاب آور است، عنوان کرد: با کمک آموزشی که به افراد محلی پیرامون مدرسه و دانش آموزان داده می شود، همسایه ها و دانش آموزان در این مانور شرکت خواهند کرد.

پاک بین در ادامه با اشاره به اجرای طرح دادرس نیز گفت: طرح دادرس در 200 مدرسه برگزار می شود؛ در این طرح هشت آیتم شامل احیای قلبی ریوی، اطفاء حریق، اسکان، خروج اضطراری، پناه‌گیری، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم و … به دانش آموزان آموزش داده می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان بیان کرد: طرح  دادرس با هدف آموزش دانش‌آموزان آماده درمواقع حوادث و بلایای طبیعی اجرا می شود تا در هنگام وقوع بلایا و اتفاقات در مدارس اولین امداد رسانان خود دانش‌آموزان باشند.

وی با بیان اینکه این طرح در چهار مرحله ای درون مدرسه ای، منطقه ای، شهرستانی و کشوری در بین دانش آموزان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: طرح ملی دادرس با هماهنگی و همکاری حوزه سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش به منظور توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی و سازماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران در مدارس در حال برگزاری است.

انتهای پیام/