مديران در جذب اعتبارت اشتغالزايي جديت داشته باشند

استاندار همدان گفت: مديران استان بايد در جذب اعتبارت اشتغالزايي 15 هزار ميليارد ريالي جديت داشته باشند و کم کاري در اين بخش پذيرفتني نيست. به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت در همايش تبيين و نحوه اجراي برنامه اشتغال فراگير در استان همدان اظهار کرد: مهمترين وظيفه، کار و ماموريت ما ايجاد اشتغال است؛ […]

استاندار همدان گفت: مديران استان بايد در جذب اعتبارت اشتغالزايي 15 هزار ميليارد ريالي جديت داشته باشند و کم کاري در اين بخش پذيرفتني نيست.

به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت در همايش تبيين و نحوه اجراي برنامه اشتغال فراگير در استان همدان اظهار کرد: مهمترين وظيفه، کار و ماموريت ما ايجاد اشتغال است؛ چراکه بيکاري مي تواند پاشنه آشيل و آسيب اصلي هر نظامي باشد.

وي با بيان اينکه بايد براي حل مشکل بيکاري، اقتصاد مقاومتي را اجرا کنيم، افزود: طرح اقتصاد مقاومتي در استان همدان خوب پيگيري شده است اما کافي نيست.

وي ادامه داد: نرخ بيکاري در استان همدان تک رقمي است و رسمي ترين مرکز آمار کشور اين آمار را اعلام کرده است اما دليل اين نيست که بيکاري کم شده است؛ چراکه تعداد مراجعه کنندگان و متقاضيان شغل بسيار زياد است.

استاندار همدان با بيان اينکه بايد 20 هزار شغل تا پايان سال ايجاد کرد، افزود: تاکنون 11 هزار و 400 شغل ايجاد شده است و تا پايان سال همدان به تعهد خود عمل خواهد کرد اما اين ميزان کافي نيست.

نيکبخت افزود: 15 هزار ميليارد ريال تسهيلات براي اشتغالزايي در استان موجود است و همه مديران بايد سعي کنند اين اعتبارات را جذب کنند.

وي با بيان اينکه علاوه بر اين تسهيلات از اعتبارات منابع داخلي بانک ها نيز تاکنون هفت هزار و 120 ميليارد ريال توسط بانکها پرداخت شده است، افزود: اعتبارات رونق توليد 6 هزار ميليارد ريال است اما متاسفانه تاکنون بانک ها فقط 500 ميليارد ريال پرداخت کرده اند که بايد علت پرداخت نشدن اين اعتبارات را در گزارشات بعدي اعلام کنند.

وي ادامه داد: در ديدار با وزير صنعت، معدن و تجارت مقرر شد که اگر بانکي در استان عملکرد خوبي نداشت، مدير عامل آن برکنار شود که من اعلام کردم که از بانک هاي استان راضي هستم.

وي ادامه داد: همه ظرفيت ها براي توسعه در استان فراهم است و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و دستگاه هاي نظارتي در اين مسير همراه هستند و بايد از اين شرايط استفاده کرد.

وي با بيان اينکه هم اينک پرونده 650 متقاضي در کارگروه تسهيل و رونق توليد، در بانک ها است، افزود: يک هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات 6 درصدي براي اشتغال روستايي در نظر گرفته شده است که اگراين اعتبارات جذب نشود و تقاضاي تسهيلات بيشتري نشود، مسئولان اين بخش دفاعي نخواهند داشت.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: اعتبارات فني و عمراني را به عنوان يارانه براي کاهش سود تسهيلاتي که سود 18 درصدي دارند، در نظر گرفته ايم و همه دستگاه هاي نظارتي در سرمايه گذاري و فعاليت هاي اقتصادي براي ايجاد اشتغال همراه مديران هستند.

نيک بخت با بيان اينکه از سال 92 و قبل از ابلاغ سياست هاي اقتصاد مقاومتي، 600 واحد توليدي در استان تعطيل شده بود، افزود: 86 ميليارد ريال در همين چند سال در استان همدان سرمايه گذاري شده است.

وي اظهار کرد: در بخش کشاورزي کارهاي خوبي شده و بازدهي افزايش يافته است و 85 درصد از کل اراضي کشاورزي استان مجهز به سامانه آبياري مدرن شده است که شايد در ايران بي نظير باشد.

نیک بخت اضافه کرد: 20 هزار و 500 فقره تسهيلات مسکن روستايي تاکنون پرداخت شده است و 126 طرح بهداشتي در استان به اتمام رسيده است و صدور مجوز دانشگاه گروه دي 8 براي همدان، کار بزرگي بود که جا دارد از رئيس جمهوري، وزير علوم، تحقيقات و فناوري و نمايندگان مجلس تشکر کرد.

استاندار همدان با بيان اينکه اجلاس پايتخت گردشگري آسيا و اجلاس شوراي جهاني گردشگري سال آينده ميلادي در همدان برگزار مي شود، افزود: همدان بايد زيباترين استان ايران شود.

وي با بيان اينکه در سفر رئيس جمهوري دولت تدبير و اميد به همدان هشت هزار و 540 ميليارد ريال اعتبار مصوب شد که اين رقم به 10 هزار ميليارد ريال افزايش يافت، گفت: 22 طرح بزرگ مصوب سفر رئيس جمهوري در همدان بهره برداري شد و 17 طرح بالاي 70 درصد، پنج طرح بالاي 50 درصد و يک طرح کمتر از 50 درصد پيشرفت داشته است.

استاندار همدان اظهار داشت: در بازديدي که از نمايشگاه صنايع کوچک و متوسط داشتم يکصد واحد تقاضاي تسهيلات براي توسعه داشتند که بسيار خوشحال شدم، مديران بانک ها و دستگاه‌هاي اجرايي همراهي مي‌کنند اما کار بين کارشناسان بانک ها معطل مي‌ماند.

نيک بخت خاطرنشان کرد: از توليد کننده‌اي اسناد ضمانت را نپذيرفته بودند، بنده و وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي سفته‌هاي وي را امضا کرديم.

انتهای پیام/