افزایش مجرمان زیر ۱۸ سال به‌ویژه دختران

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: در بخش سلامت اجتماعی غفلت دیرینه کرده‌ایم و اگر امروز شروع کنیم شاید ۲دهه دیگر آثارش را مشاهده کنیم. به گزارش “فردای همدان”، سیدحسن موسوی‌چلک با اشاره به افزایش آمار نگران‌کننده مجرمان زیر ۱۸ سال به‌ویژه دختران، اظهار کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که به ازای هر […]

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: در بخش سلامت اجتماعی غفلت دیرینه کرده‌ایم و اگر امروز شروع کنیم شاید ۲دهه دیگر آثارش را مشاهده کنیم.

به گزارش “فردای همدان”، سیدحسن موسوی‌چلک با اشاره به افزایش آمار نگران‌کننده مجرمان زیر ۱۸ سال به‌ویژه دختران، اظهار کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که به ازای هر چهار ازدواج یک طلاق صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۹میلیون نفر در مناطق حاشینه‌نشینی که حداقل خدمات عمومی را ندارد، زندگی می‌کنند، تصریح کرد: شاخص نشاط ایران از بین ۱۵۷ کشور ۱۰۵ است که این آمار عدم نشاط ما را نشان می‌دهد.

دومین پرونده قضائی مربوط به خشونت به ویژه خانوادگی است بنابراین آسیب‌های اجتماعی خانواده را که رکن اساسی جامعه است، نشانه گرفته چرا که اگر مشاهده کنید می‌بینید صحبت‌های ما در خانواده به ۱۵دقیقه هم نمی‌رسد.

فاصله حرمت‌ها کم شده است، امروزه ماشین‌ها شاسی‌بلند، گوشی‌ها هوشمند و مدل خانه‌ها لوکس‌تر شده اما اخلاق اجتماعی را از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه سلامت اجتماعی باید جایگزین برخی از موارد جزئی شود، اعلام کرد: همه ما اگر ایران را دوست داریم باید در این زمینه کاری انجام دهیم بنابراین لازم است نگاه‌مان را تغییر داده و با سلامت اجتماعی آشنا شده و برای بهتر شدن آن بکوشیم.

موسوی‌چلک با تاکید بر اینکه اگر سلامت اجتماعی نداشته باشیم امنیت کشورمان به مخاطره می‌افتد، ادامه داد: سلامت اجتماعی با رویکرد اجتماعی امکان‌پذیر خواهد بود.