فراکسیونی که یک بر هیچ به طرفدارانش باخت

در تمام دنیا گروهها و سازمانهای مختلف از مسیر افکار سنجی و گفتگو با مخاطبانشان برای بهره گرفتن از ظرفیت مشورتی افراد مختلف و تشخیص درست و غلط استفاده می کنند و نباید فراموش کنیم که شورای یک شهر آن هم شهری همانند همدان بی نیاز از آن نبوده و نیست. امروزه سنجش افکار مخاطبان […]

در تمام دنیا گروهها و سازمانهای مختلف از مسیر افکار سنجی و گفتگو با مخاطبانشان برای بهره گرفتن از ظرفیت مشورتی افراد مختلف و تشخیص درست و غلط استفاده می کنند و نباید فراموش کنیم که شورای یک شهر آن هم شهری همانند همدان بی نیاز از آن نبوده و نیست. امروزه سنجش افکار مخاطبان با گردش در فضای مجازی هم ممکن شده است . افراد از طیفهای مختلف فکری با آسودگی خیال و به شکلهای مختلف تمایلات فکری خود را در فضای مجازی بروز می دهند .

شورای اسلامی شهر همدان با پنج عضو راه یافته از لیست امید و فراکسیونی شش نفره آن هم با عنوان اصلاح طلبی مبرا از خطا و اشتباه نیست اما می تواند برای کاهش میزان اشتباهات احتمالی به افکار سنجی دقیق و حساس روی آورد . حتی اگر این افکارسنجی غیر علمی باشد و تنها متکی بر گردش در فضاهای غیر رسمی مجازی باشد . امروز عباس صوفی با 10 رای این شورا به مدت چهار سال شهردار همدان شد . عباس صوفی مرد نام آشنای شهرداری همدان ، مدیری توانمند با قدرت چانه زنی بالا در عرصه شهرداری و از بدنه شهرداری همدان است. به قول معروف خاک شهرداری خورده است . وی بی شک پنج رای طیف اصولگرای شورا را همراه داشته است ، زیرا ایشان نه در قرابت فکری با مهندس صوفی شک دارند و نه در توان مدیریتی او ، اما فراکسیون شش نفره شورا با رای قاطع پنج نفر از شش نفر قطعا با ریزش جدی حامیان خود مواجه خواهد شد. ریزشی که فراکسیون امید در نتیجه عدم شناخت کافی خواست و اراده حامیانش با آن مواجه خواهد شد ، تنها امیدی را که همراه این پنج عضو و سپس فراکسیون شش نفره شده بود نا امید کرده است .

بی شک انتخاب صوفی از یک شورا با اکثریت اصولگرا نقطه عطفی در کارنامه یک شورا و انتخاب یک مدیر توانمند بومی حساب می شد اما شورایی پیوند خورده با واژه امید ای کاش وقتی را می گذاشتند تا پی به معنای واژه امید ببرند . کورسوی امیدی که امشب به تاریکی رسید.
بی شک در زمانهایی شاید دورتر از اعضای فعلی شورا پرسیده خواهد شد چه شد که خواست حامیانتان را نادیده گرفتید و همه را نشنیده گرفتید؟ امشب فراکسیون امید یک بر هیچ باخت.

یادداشت: مجیر خضریان