شماره حساب هلال احمر برای دریافت کمک های مردمی به زلزله زدگان/ توصیه های ایمنی هنگام وقوع زلزله

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال‌احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه، پارسیان، شهر،‌ آینده و رسالت آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی هموطنان برای کمک به زلزله‌زدگان است. مقصود شعبانی در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار کرد: از زمان وقوع زلزله […]

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال‌احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه، پارسیان، شهر،‌ آینده و رسالت آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی هموطنان برای کمک به زلزله‌زدگان است.

مقصود شعبانی در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار کرد: از زمان وقوع زلزله در کرمانشاه، هلال احمر استان همدان حدود 45 نفر نجاتگر از نیروهای خود را در قالب 12 تیم از جمله دو تیم با سگ‌های جست‌وجوگر، دو تیم واکنش سریع، دو تیم آواربرداری، یک تیم کمک‌های اولیه، یک تیم اسکان اضطراری و … به منطقه زلزله زده اعزام کرده است.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه اقلام مورد نیاز برای زلزله زدگان فرستاده شده است، افزود: چادر، والور، پتو، روغن، کنسرو ماهی، خرما، کنسرو قورمه، کنسرو لوبیا، آب معدنی و مواد غذایی از جمله محموله ای ارسالی هلال احمر استان همدان به مناطق زلزله زده کرمانشاه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 13 دستگاه خودرو نیز به منطقه اعزام شده اند، گفت: از این تعداد 5 دستگاه آمبولانس، 6 دستگاه کامیون و 2 دستگاه پیکاب و هایلوکس است.

شعبانی با بیان اینکه مردم ایران همیشه نشان داده اند مرد روزهای سخت می باشند و همواره قصد کمک رسانی دارند، عنوان کرد: مردم هرگز هلال احمر را تنها نگذاشته اند و خواستار کمک به هلال احمر و مردم زلزله زده کرمانشاه هستند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد: شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال‌احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه، پارسیان، شهر،‌ آینده و رسالت آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی هموطنان برای کمک به زلزله‌زدگان است.

وی ادامه داد: 702070 (ارزی دلار) 800300 (ارزی یورو) بانک ملی، 1404440 (ارزی دلار)  بانک ملت، کد   #112*3*741* برای پرداخت آسان موبایلی و شماره کارت 6104337770064606 برای دریافت و ارسال کمک‌های نقدی به زلزله‌زدگان است.

شعبانی در پاسخ به اینکه چه توصیه های ایمنی هنگام زلزله برای مردم دارید، اظهار کرد: اگر هنگام وقوع زلزله در خانه هستید، میتوانید جان خود و بستگانتان را با داشتن آگاهی در مورد پناه گرفتن و انجام عکس العمل سریع و مناسب نجات دهید. بنابراین لازم است که نکات ذیل را مد نظر داشته باشید؛ از پنجره ها و کمدهای بلند که بدون مهار هستند و همچنین اشیایی که ممکن است بر روی شما سقوط کنند دور شوید.

وی ادامه داد: می بایست در زیر میز ناهار خوری یا میز تحریر و یا تخت خواب پناه بگیرید و چنانچه در اثر زلزله حرکت کردند پایه های آنها را با دستانتان محکم بگیرید؛ در کنار کنج دیوارها پناه بگیرید و در حالی که سرخود را با بازوان خود گرفته اید حرکت کنید؛ از پله ها یا آسانسور استفاده نکنید؛ اگر محل ایمن وجود ندارد و شما در کریدور هستید به کنار دیوار رفته و در حالی که نشسته اید سر خود را بر روی زانوهایتان خم نموده و ضمن اینکه با کف دستهایتان پشت سر خود را گرفته اید با بازوانتان سر خود را محافظت کنید.

انتهای پیام/