بیشترین علل فوتی در نهاوند بیماری های قلبی عروقی است

فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر شبانه روز 5/2 نفر در شهرستان فوت می کنند، گفت: بیشترین علت فوتی ها بیماری های قلبی عروقی44% و بیماری های سرطانی 13% بوده است. به گزارش “فردای همدان”، کریم حمیدوند ظهر روز چهارشنبه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی که در محل […]

فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر شبانه روز 5/2 نفر در شهرستان فوت می کنند، گفت: بیشترین علت فوتی ها بیماری های قلبی عروقی44% و بیماری های سرطانی 13% بوده است.

به گزارش “فردای همدان”، کریم حمیدوند ظهر روز چهارشنبه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی که در محل اداره ثبت احوال این شهر برگزار شد گفت: در هفت ماهه اول سال جاری 1769 مورد ثبت ولادت در نهاوند داشتیم که نسبت به سال گذشته 7/6 کاهش داشته است.

وی  با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ولادت در مرداد ماه بوده است افزود: 937 مورد یعنی53 درصد ولادت پسر بوده و 832 مورد یعنی47 درصد ولادت ها دختر بوده  و 1/50% ولادت ها در مناطق شهری و 9/49% ولادت ها در نقاط روستایی بوده است.

حمیدوند ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون 554 مورد در شهرستان نهاوند فوت نموده اند و با توجه به 601 مورد فوتی در همین بازده زمانی در شهرستان تاکنون 8/7% کاهش فوتی در شهرستان رخ داده که از این میزان 4/53% در مناطق شهری فوت نموده و 6/46% در مناطق روستایی فوت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر شبانه روز 5/2 نفر در شهرستان فوت می نماید گفت: بیشترین علت فوتی ها بیماری های قلبی عروقی44% و بیماری های سرطانی 13% بوده است.

فرماندار شهرستان نهاوند همچنین خاطر نشان کرد: با میانگین 5 مورد ازدواج در شبانه روز درشهرستان در 7 ماه اول سال1153 مورد ازدواج در شهرستان ثبت شده که نسبت به سال گذشته 13% کاهش ازدواج را شاهد بودیم و در همین مدت 261 مورد طلاق با افزایش 8/11% صورت گرفته که کارشناسان مسائل اجتماعی ما این را بعنوان تحقیق مورد بررسی قرار دهند بخصوص با بررسی عوامل طلاق می توان برنامه هایی را برای کاهش آن بکار برد.

حمیدوند در پایان گفت: ما صرفا آمارها را بصورت کاهش و افزایش داریم و در بخشهایی نیاز به تحلیل داریم و می بایست علتهای هر بخش را بررسی کرد .

انتهای پیام/