مردم سالاري ديني را در جامعه گسترش مي دهيم

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همدان گفت: بنا داريم خانه احزاب را در استان راه اندازي کنيم تا با حضور احزاب شناسنامه دار و ضابطه مند، مردم سالاري ديني را در جامعه بسط و گسترش دهيم. به گزارش “فردای همدان”، سيدسعيد شاهرخي در ديدار با مديران و کارشناسان حوزه معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي […]

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همدان گفت: بنا داريم خانه احزاب را در استان راه اندازي کنيم تا با حضور احزاب شناسنامه دار و ضابطه مند، مردم سالاري ديني را در جامعه بسط و گسترش دهيم.

به گزارش “فردای همدان”، سيدسعيد شاهرخي در ديدار با مديران و کارشناسان حوزه معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري همدان، اظهار کرد: در حوزه اجتماعي نيز بايد مردم در گروه ها و تشکل هاي مختلف اجتماعي ساماندهي شوند و با تاسيس و ايجاد سازمان هاي مردم نهاد، مسير تعامل با دستگاه هاي اجرايي تقويت و دستگاه ها رويه برون سپاري را مد نظر داشته باشند.

وي درباره جايگاه مهم زنان و بانوان در کشور، اظهار کرد: با توجه به اينکه 50 درصد جمعيت جامعه ايران را بانوان تشکيل مي دهند بايد زمينه را براي حضور بانوان در عرصه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و مديريتي هموار کرد.

شاهرخي اضافه کرد: تقويت و ارتقاء سرمايه هاي اجتماعي از برنامه هاي محوري دولت دوازدهم است که تحقق آن مسير توسعه و پيشرفت مدني و سياسي را فراهم و هموار مي کند.

وي ادامه داد: جايگاه رفيع بنيانگذار جمهوري اسلامي و رهبري هاي داهيانه رهبر معظم انقلاب، از ارکان مهم پيروزي انقلاب و تداوم حيات نظام سياسي جمهوري اسلامي است و در کنار رکن مهم رهبري، حضور مردم به عنوان سرمايه اجتماعي کشور، مهمترين پشتوانه اي است که توانسته دشمنان را از صدمه و آسيب زدن به کشور نااميد کند.

شاهرخي افزود: از برنامه هاي محوري دولت ارتقاي سرمايه اجتماعي است و همه در برابر آن مسئوليت دارند؛ چرا که تقويت سرمايه اجتماعي و ارتقاء نقش و جايگاه مردم، کشور را از هر گونه آسيب مصون نگه مي دارد.

وي تقويت احزاب سياسي و تاسيس سازمان هاي مردم نهاد را از اصول ارتقاء سرمايه اجتماعي نام برد و تاکيد کرد: براي ساماندهي، جهت دهي و تشريح مسائل مبتلا به جامعه، نياز به تقويت نهادهاي مدني و سياسي قدرتمند و فراگير داريم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همدان يادآوري کرد: باوجود واگرايي هايي سياسي در داخل، تشديد فشارهاي بين المللي و مشکلات عديده اقتصادي در هشت ساله دولت هاي نهم و دهم، مردم در ارديبهشت 92 با استفاده از ظرفيت هاي موجود در قانون اساسي، سبک اداره کشور را بر مبناي عقلانيت و تدبير رقم زدند.

شاهرخي اضافه کرد: در همين چارچوب دولت تدبير و اميد نيز با شعار صداقت و شفافيت نسبت به اجراي امور در چهار سال اول خدمت، توانست اعتماد مجدد مردم را با راي بالاتري در انتخابات اخير کسب کند.

شاهرخي بيان کرد: همدان در شاخص هاي امنيتي، سياسي و اجتماعي از استان هاي موفق کشور است و مجموعه حوزه اين معاونت استانداري بايد در تداوم اين مسير با قوت و توان بيشتر حرکت کند.

انتهای پیام/