هلال احمر استان برای اسکان اضطراری 32 هزار زوار اربعین آمادگی دارد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به آمار خدمات و تجهیزات به کار گرفته شده این جمعیت در مراسم اربعین حسینی گفت: جمعیت هلال احمر استان همدان برای اسکان اضطراری 32 هزار نفر از زوار در سطح استان آمادگی دارد. حمید عرفی یگانه در گفت و گو با خبرنگار “فردای […]

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به آمار خدمات و تجهیزات به کار گرفته شده این جمعیت در مراسم اربعین حسینی گفت: جمعیت هلال احمر استان همدان برای اسکان اضطراری 32 هزار نفر از زوار در سطح استان آمادگی دارد.

حمید عرفی یگانه در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، با بیان اینکه 15 نفر از امدادگران، این جمعیت شامل 11 درمانگر اضطراری ، 2 نجاتگر و 2 راننده آمبولانس به کشور عراق اعزام شده اند، اظهار کرد: همچنین 2 دستگاه آمبولانس و یک تریلر جهت حمل دارو به کشور عراق اعزام شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: تعداد 5 هزار و 243 تخته پتوها به حسینیه ها و مواکب و محل های اسکان در استان همدان تحویل داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه 18 پایگاه شامل 13 پایگاه ثابت و 3 پایگاه سیار و 2 پایگاه موقت این جمعیت آماده ارائه خدمات به زائران حسینی هستند، بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان همدان برای اسکان اضطراری 32 هزار نفر از زوار در سطح استان آمادگی دارد.

عرفی یگانه در ادامه با اشاره به حوادث و امدادرسانی به زائران گفت: از هفتم تا شانزدهم آبان ماه تعداد 10 مورد حوادث شامل چهار حادثه جاده ای و شش مورد اسکان و امداد رسانی به چهار مصدوم توسط معاونت امداد و نجات این جمعیت صورت گرفته که یک نفر تحت درمان سرپایی قرار گرفته و سه نفر به بیمارستان انتقال یافته اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اسکان 147 زائر در پایگاه های امداد و نجات خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد 5 مورد اعزام آمبولانس برای امدادرسانی به زوار داشته ایم؛ همچنین در طرح 20 روزه امدادرسانی به زائران پیاده روی اربعین حسینی یک هزار و 266 نفر نجات گر شرکت کرده اند.

انتهای پیام/