قول مساعدت استانداری همدان برای خرید دستگاه دیالیز/ همدان قطب پزشکی غرب کشور

استاندار همدان برای پرداخت مبلغ مورد نیاز به منظور خریداری دستگاه دیالیز و پرداخت نیمی از هزینه ساخت بخش جراحی در مرکز آموزشی – درمانی شهید بهشتی قول مساعد داد. به گزارش “فردای همدان”،‌ محمدناصر نیکبخت در افتتاحیه اورژانس جدید مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی با تبریک روز 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه […]

استاندار همدان برای پرداخت مبلغ مورد نیاز به منظور خریداری دستگاه دیالیز و پرداخت نیمی از هزینه ساخت بخش جراحی در مرکز آموزشی – درمانی شهید بهشتی قول مساعد داد.

به گزارش “فردای همدان”،‌ محمدناصر نیکبخت در افتتاحیه اورژانس جدید مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی با تبریک روز 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، عملکرد مسؤولان و کارکنان مرکز آموزشی- درمانی شهید بهشتی را ارزشمند دانست و اظهار کرد: سلامت، یکی از مهم‌ترین عنایات خداوندی به بشر است که حفظ آن وظیفه هر مسؤول و خدمتگزار بوده زیرا تا زمانی که نعمت سلامت را در اختیار داریم قدردان آن نیستیم اما کوچک‌ترین عارضه به بشر، ارزش آن را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، رییس جمهور و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای سلامت اهمیت خاصی قائل هستند،گفت: در دولت تدبیر و امید با مدیریت شایسته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حمایت بی‌نظیر رئیس جمهور و نمایندگان، طرح تحول نظام سلامت اجرا شد.

استاندار همدان طرح تحول سلامت را در ایران و قاره آسیا بی‌سابقه دانست و افزود: این میزان توجه به سلامت و پشتیبانی از زندگی مهم است و باید به شکلی عمل شود که بیمار طبق فرمایش مقام معظم  رهبری تنها درد بیماری داشته باشد.

وی توجه ویژه به مراجعین بیمارستان‌ها با اقدامات هتلینگ و کاهش پرداختی از جیب مردم را نتیجه طرح تحول سلامت عنوان کرد و  ادامه داد: اجرای طرح تحول سلامت به گونه‌ای است که یک عمل جراحی قلب در مرکز آموزشی درمانی قلب فرشچیان با هزینه بسیار کمی نسبت به سال‌های گذشته انجام می‌شود و انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی همچون گذشته از طرح تحول نظام سلامت حمایت کند که این طرح آسیب نبیند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه رضایت پزشکان، کادر پزشکی و پرستان و افراد دخیل در حفظ سلامت وظیفه همگان است، تصریح کرد: منابع در دانشگاه علوم پزشکی همدان به خوبی مدیریت می‌شود و استانداری همدان برای حمایت هر چه بیشتر ارائه خدمات بهداشتی درمانی مناسب به مردم و تأمین اعتبارات مورد نیاز آمادگی دارد.

وی به رضایت‌مندی بیماران برای کیفیت ارائه خدمات در مرکز آموزشی -درمانی شهید بهشتی اشاره و اضافه کرد: همدان  قطب پزشکی غرب کشور می‌شود و این حقی است که با زحمات دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی همدان محقق می‌شود.

استاندار همدان با قدرانی از زحمات رییس دانشگاه، معاونان و کارکنان دانشگاه، حضور دکتر محمد عباسی فوق تخصص انکولوژی و هماتولوژِی را به عنوان مدیر مرکز آموزشی- درمانی فرشچیان ارزشمند دانست و گفت: ما هر روز، هر ساعت و هر زمان باید قدردان زحمات افرادی باشیم که برای حفظ سلامت مردم تلاش می‌کنند.

وی تأمین دستگاه دیالیز برای بیمارستان بهشتی را بسیار ضروری خواند و یادآور شد: بیماران نباید برای استفاده از دستگاه دیالیز جابجا شود و به این منظور استانداری همدان اعتبارات لازم، معادل  300 میلیون تومان برای رفع این مشکل را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار می‌دهد.

نیکبخت با قدردانی از زحمات خیرینی همچون مرحوم فرشچیان و مکارچی در همدان  ابراز امیدواری کرد که بیش از پیش شاهد مشارکت خیرین حوزه سلامت باشیم.

وی ادامه داد: بزودی جلسه‌ای با حضور مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز آموزشی- درمانی بهشتی و مسؤولان سازمان بهزیستی همدان برگزار  و توافقات نهایی در مورد این بیمارستان در نظر گرفته می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه نمایندگان مجلس همواره همراه استانداری بوده‌اند ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های انجام شده عملیات ساخت بیمارستان 500 تخت خوابی بزودی آغاز شود.

نیکبخت با تشکر از دکتر موسوی‌بهار، رئیس دنشگاه علوم پزشکی همدان برای پذیرش مدیریت دانشگاه با وجود تصمیم وی برای ادامه تحصیل گفت: بهبود وضع مجموعه‌های بیمارستانی  فقط مسؤولان و بیماران را خوشحال نمی‌کند، بلکه رضایت کادر درمانی را برای ارائه خدمات در مکان مناسب فراهم کرده و امید می‌رود که همه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خدمات‌دهنده به همین نحو بازسازی شوند.

نیکبخت خاطر‌نشان کرد: در 9 ماه گذشته از 290 پروژه بهداشتی، تعداد 140 پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی نیز تا 22 بهمن بهره‌برداری می‌شود.

وی در پایان با اشاره به انتخاب دکتر غلامی به عنوان وزیر علوم گفت:  امید است دکتر موسوی‌بهار با توجه به توانمندی بالا به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش عالی دولت بعدی خدمت رسانی کنند.

استاندار همدان و هیات همراه سپس از اورژانس بستری مرکز آموزشی درمانی بهشتی بازدید کردند و از بیماران بستری شده عبادت کردند.

انتهای پیام/