باید با برنامه ریزی درست جوانان را به کارآفرینی ترغیب کنیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: باید با برنامه ریزی درست جوانان را به کارآفرینی ترغیب کنیم. به گزارش “فردای همدان”،  جلسه شورای معاونین و بررسی عملکرد اداره کل در راستای ارزیابی اقدامات انجام شده در شش ماهه اول سال 1396 بر اساس اهداف و برنامه های سازمانی در خصوص تحقق برنامه […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: باید با برنامه ریزی درست جوانان را به کارآفرینی ترغیب کنیم.

به گزارش “فردای همدان”،  جلسه شورای معاونین و بررسی عملکرد اداره کل در راستای ارزیابی اقدامات انجام شده در شش ماهه اول سال 1396 بر اساس اهداف و برنامه های سازمانی در خصوص تحقق برنامه های تعهد شده حوزه عملکرد هر معاونت  به ریاست مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و با حضور مدیران  این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه که با هدف تجزيه و تحليل آمار و اطلاعات عملكرد شش ماهه ، بررسي عملكرد و میزان تحقق شاخصهاي عمومي و اختصاصي و تبیين و ترسيم اهداف پيش رو تا پايان سال جاري برای کل استان برگزار شد.

در ابتدا دکتر احمد توصیفیان ضمن ارائه گزارش جامعی از حوزه های مختلف کاری وبیان راهبردهای جدید اشتغالزایی  و محورهای اقدامات در این حوزه پرداخت و افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی وعمل نماییم که تحقق اقتصاد مقاومتی را سر لوحه امور قرار دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی درست جوانان را به خلاقیت و کارآفرینی ترغیب کنیم، تصریح کرد: باید فرهنگ کارآفرینی تقویت شود و دانشجویان ضمن فراگیری عمل و تحصیل، با فضای کسب و کار و ورود به بازار کار آشنا شوند.

توصیفیان با یادآوری اینکه در گذشته نظام استاد و شاگردی در فضای کسب و کار حاکم بود، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر همه به دنبال تحصیل رفته اند و یا رشته های تحصیلی متناسب با نیاز جامعه نبوده و یا اگر بوده فارغ التحصیلان آماده ورود به کار نشدند.

وی با اشاره به این که جلسات شورای معاونین با هدف ارزیابی معاونت ها  و همچنین بررسی نحوه عملکرد آنها و میزان تحقق تعهدات و نیز شناسایی نقاط قوت وضعف هر حوزه صورت می پذیرد، گفت: ما باید با همت جمعی در افزایش خدمت رسانی به مردم شریف استان تلاش کنیم و وظایف سازمانی خویش را به نحو احسن انجام دهیم و این امر زمانی میسر خواهد گردید که تلاش همکاران موجب تسهیل فرآیندهای اداری و تسریع در انجام مطلوب امور اداری مراجعین در بخشهای مختلف گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ضمن تاکید بر نظارت عملکرد معاونت ها  گفت: من از معاونین انتظار دارم در پیگیری و نظارت بر انجام امور محوله در حوزه های خود بصورت جدی تلاش کنند و  در تمام امور جاری در حوزه کاری خود ورود نمایند و  اقدامات انجام شده را بصورت ماهانه بررسی و از نتایج اقدامات انجام شده اطمینان حاصل کنند.

دکتر توصیفیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر پذیرش انتقادهای سازنده گفت: همیشه باید سعی کنیم یادگیرنده  و انتقادپذیر باشیم و بدانیم که این امر می تواند در پیشرفت این اداره کل بسیار موثر و تاثیرگذار باشد.

سپس در ادامه جلسه گزارش تحلیلی ششماهه اول سالجاری 1396 از عملکرد هریک از حوزه های مدیریتی اداره کل ارائه گردید و در هر بخش، معاونین توضیحات لازم خود را  ارائه نمودند .

انتهای پیام/