دانشگاه بين المللي دي 8 همدان از بهمن ماه امسال دانشجو مي پذيرد

با پيگيري هاي استاندار همدان دانشگاه بين المللي دي 8 در دانشگاه بوعلي سينا اين شهر از بهمن ماه امسال دانشجو مي پذيرد. به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت استاندار همدان در نشستي با سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص تامين اعتبار دانشگاه بين المللي دي 8 مذاکره اي کرد تا بخشي از […]

با پيگيري هاي استاندار همدان دانشگاه بين المللي دي 8 در دانشگاه بوعلي سينا اين شهر از بهمن ماه امسال دانشجو مي پذيرد.

به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت استاندار همدان در نشستي با سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص تامين اعتبار دانشگاه بين المللي دي 8 مذاکره اي کرد تا بخشي از اعتبار مورد نياز اين دانشگاه تامين شود.

بر اساس اين گزارش، در اين ديدار مقرر شد با تامين اعتبار دانشگاه بين المللي دي 8 ، اين دانشگاه بتواند براي ترم بهمن پذيرش دانشجو داشته باشد.

استاندار همدان همچنين در زمينه تامين اعتبار مورد نياز براي انجام اقدامات زيربنايي شهر جهاني سفال لالجين، قول مساعد رئيس سازمان برنامه و بودجه را اخذ کرد تا نيازهاي ضروري شهر جهاني سفال لالجين قبل از برگزاري اجلاس جهاني گردشگري در سال 2018 ، برطرف شود.

همچنين استاندار همدان در خصوص تامين ريل تکميلي راه آهن تهران- همدان با مديرعامل راه آهن کشور ديدار و مذاکره اي داشت که با پيگيري مديرعامل مقرر شد ريل مورد نياز ادامه خط آهن تهران- همدان تامين و بزودي عمليات ريل گذاري آغاز و اين خط آهن در اسرع وقت تکميل و به اتمام برسد.

گفتني است دانشکده دي 8 تنها دانشکده بين المللي کشور است که در دانشگاه بوعلي سينا راه اندازي شده است.

دانشگاه دي 8 در راستاي گسترش همکاري دانشگاهي کشورهاي عضو اين گروه و سازمان در همدان راه اندازي شد و در نيمه دوم سال تحصيلي 97-96 دانشجو جذب مي کند.

دانشگاه بين­ المللي گروه دي 8 با هدف کلي تقويت مبادلات دانشگاهي بين کشورهاي عضوسازمان همکاري اقتصادي گروه دي 8متشکل از اندونزي، ايران، بنگلادش، پاکستان، ترکيه، نيجريه، مالزي و مصر و ساير کشورهاي جهان است که در اجراي بخش نقشه راه گروه دي 8 در دانشگاه بوعلي­ سينا، به عنوان ‘دانشگاه بنيانگذار’ تاسيس شده است.

گفتني است 90 هزار و 782 دانشجو در 75 دانشگاه و مرکز علمي دولتي و خصوصي استان همدان مشغول به تحصيل هستند که 53.8 درصد دانشجويان پسر و 46.2 درصد دختر هستند.

راه آهن همدان – تهران به طول 267 کيلومتر است در مسير خود از شهرهاي تهران، رباط کريم، ساوه، فامنين و همدان عبور مي کند.

انتهای پیام/