بارانداز اقتصادي همدان با پست عجين است/موزه اي مرتبط با قدمت پست استان ايجاد شود

استاندار همدان با اشاره به قدمت خدمات پستي در همدان که به افزون بر يکصد سال مي رسد، گفت: اين مهم نشان مي دهد که بارانداز اقتصادي همدان با پست عجين شده است. به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نيک بخت در ديدار با مديرعامل و مديران شرکت پست استان همدان با بيان اينکه پست يکي […]

استاندار همدان با اشاره به قدمت خدمات پستي در همدان که به افزون بر يکصد سال مي رسد، گفت: اين مهم نشان مي دهد که بارانداز اقتصادي همدان با پست عجين شده است.

به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نيک بخت در ديدار با مديرعامل و مديران شرکت پست استان همدان با بيان اينکه پست يکي از خدمات اساسي دولت هاست و خوشبختانه دولت تدبير و اميد مانع از خصوصي سازي آن شد، افزود: در همدان محله اي به نام چاپارخانه داريم که تاريخ پست در همدان را نشان مي دهد؛ چرا که چاپارخانه و اتاق بازرگاني همدان بيش از يکصد سال تاريخ دارد.

وي با بيان اينکه اگر خدمات پستي متحول نمي شد از بين مي رفت، اضافه کرد: در عصر کنوني نه فقط اهميت پست کم نشده، بلکه شاهد تحولي شگرف در اين عرصه هستيم و با اينکه دنيا مدرن شده، پست همچنان فعال است.

نيک بخت خاطرنشان کرد: در عصر کنوني بسياري از شهرهاي بزرگ و کلانشهرها مشکل آلودگي و ترافيک دارند که اين مشکل را پست با کاهش سفرها مي تواند کاهش دهد.

وي با بيان اينکه پست بايد مدرنتر شود و تعاريف جديدي براي خود ابداع کند، افزود: مدير پست کشور فردي بسيار شايسته و صاحب نظر است و اين مهم در عملکرد مدير پست استان و همکاران اين نهاد نيز تجلي يافته است.

استاندار همدان ادامه داد: آينده استان همدان در حوزه گردشگري بسيار روشن است و اجلاس گردشگري جهان در سال آتي در همدان برگزار مي شود.

موزه اي در رابطه با قدمت همدان در پست و اسناد اتاق بازرگاني ايجاد شود

نيک بخت گفت: پست استان از هم اينک بايد براي تهيه و انتشار تمبر اجلاس ياد شده پيگيري و اقدام کند و چاپارخانه همدان را مستند سازي و موزه اي در رابطه با قدمت همدان در پست و اسناد اتاق بازرگاني ايجاد کند.

وي با بيان اينکه از بودجه مصوب مجلس 86 درصد در مرکز مي ماند و تنها 14 درصد به استان ها اختصاص مي يابد، افزود: بايد تلاش شود از اعتبارات متمرکز بيش از پيش دريافت و براي پست استان از اعتبارات ملي پيگيري شود.

استاندار همدان با بيان اينکه عمده ترين امتياز ارزيابي مديران به ميزان اعتباراتي است که از اعتبارات متمرکز مي توانند دريافت کنند، گفت: براي تحقق اين امر بايد راهکارهاي جديد بکار گرفت.

انتهای پیام/