هنر مدیریت شهری، برنامه ریزی مطلوب در راستای مشارکت سرمایه گذاران است

رئیس و اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان به همراه معاون مالی اقتصادی و مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری از روند اجرای پروژه های پارک ملل و میدان میوه و تره بار جدید بازدید به عمل آورده و موارد را مورد بررسی قرار دادند. به گزارش “فردای همدان”، در این […]

رئیس و اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان به همراه معاون مالی اقتصادی و مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری از روند اجرای پروژه های پارک ملل و میدان میوه و تره بار جدید بازدید به عمل آورده و موارد را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش “فردای همدان”، در این بازدید رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به موقعیت شهر همدان در غرب کشور گفت: همدان با قدمتی تاریخی از تمدن ایرانی – اسلامی، موقعیت استراتژیک مهم، نزدیکی به پایتخت، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی غرب کشور، موقعیت جغرافیایی مناسب و جایگاه بین المللی مطلوب از بهترین شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی برخوردار است.

مریم روان بخش  با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید به سمت جذب سرمایه گذار و درآمد پایدار  را هدفگذاری کنند، گفت: از آنجا که شهرداری ها وابسته به اعتبارات حاکمیتی نبوده و خودکفا هستند بنابراین هنر مدیریت شهری برنامه ریزی مطلوب در راستای مشارکت سرمایه گذاران در طرح های مختلف اقتصادی و درآمدزا است.

روان بخش با بیان اینکه توسعه مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری در شهرها یکی از راهکارهای مناسب در حل دغدغه های مالی شهرداری ها است،گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری حمایت های لازم را از سرمایه گذار دارد.

وی با اشاره به مشکلات سرمایه گذاران در  روند اداری کارها اظهار کرد: حمایت و تسهیل امور اداری و حقوقی پروژه هایی که بعد از انتخاب سرمایه گذار و در حین اجرا  بوجود می آید، برداشتن موانع که باعث کندی در سرعت اجرای پروژه ها می شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان هم در این بازدید با تاکید بر تسریع در روند اجرای پروژه گفت: ادامه روند اجرای میدان میوه و تره بار جدید نیازمند همکاری دیگر ارگانهای مرتبط است.

کامران گردان به موقعیت و اهمیت احداث میدان بار جدید اشاره کرد و افزود: با اتمام این پروژه همدان می تواند در غرب کشور در این زمینه مطرح باشد چرا که در کریدور غرب کشور واقع شده و باید از این ظرفیت به خوبی برای توسعه استان و شهر همدان استفاده کرد.

گردان با تاکید بر اینکه لازم است برای میدان بار کنونی هم طرح توجیهی مناسبی ارائه داد افزود: امیدواریم با اجرای این قبیل پروژه‌ها به ویژه در بخش گردشگری و ارتباط بین کلانشهرها و تعامل شاهد رشد و توسعه همه شهرها باشیم.

مدیرعامل کنسرسیوم سرمایه گذاری پروژه میدان میوه و تره بار جدید به ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه پرداخت و گفت: میدان بار جدید در 53 هکتار با زیربنایی حدود 93 هزار و 795 متر مربع احداث می شود .

گلمحمدی با اعلام اینکه نقشه سازه تهیه و شده است افزود: در میدان بار جدید 175 غرفه عمده فروشی و 83 غرفه خرده فروشی ساخته می شود، همچنین سه تیپ سردخانه در 6 هزار متر مربع، کارخانه صنایع تبدیلی، پارکینگ با ظرفیت یک هزار و 779 واحد و واحدهای اداری و تجاری احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: میدان بار جدید یکی از پروژه های بسیار مهم و تاثیر گذار شهرهمدان است که در غرب کشور از جایگاه مهمی برخوردار است.

گلمحمدی با اشاره به اینکه تا کنون 8 میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است یادآور شد: در حال حاضر پروژه حدود 8 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز یک آن شروع شده است.

در ادامه اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان از پروژه در دست اجرای پارک ملل هم بازدید کردند که در این بازدید

مدیر روابط عمومی پروژه عصر طلایی هگمتانه اجرای این پروژه را گامی در راستای پیشرفت و توسعه همدان برشمرد و گفت: راه اندازی شهر سفال، شهر فرش، بازار مبل و مرکز تجارت الکترونیک در این مجموعه گردشگری، تجاری، اداری، اقامتی و تفریحی، هر یک در فضایی به مساحت بیش از ۱۰ هزار متر مربع موقیعتی ویژه برای پیشرفت و استفاده از عناصر بومی استان همدان ایجاد خواهد کرد.

شرفخانی با اشاره به احداث تعداد ۸۳ سوئیت اقامتی اظهار کرد: در حال حاضر این سوئیت ها 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به بیان مشکلات اجرای طرح پرداخت و گفت: در اجرای این پروژه کمترین مشکلات را در حوزه شهرداری داشتیم که برای ادامه روند نیازمند همکاری و حمایت دیگر مسولین هستیم.

شرفخانی ابا اشاره به اینکه مشکلات و موانعی باعث کندی روند کار شده است، افزود: از جمله این مشکلات درخواست سازمان نظام مهندسی است که ضوابط و مقررات آن برای پروژه های سنگین و بزرگ در شهرهای دیگر مغایرت دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه 25 هکتار پارک ملل به شهرداری اختصاص دارد مقرر شده که شهرداری به صورت تهاتری قسمت فضای سبز پارک را در مجاورت پروژه های سرمایه گذاری شده انجام و تحویل شهروندان نماید.

انتهای پیام/