پیگیری احداث بیمارستان توانبخشی در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان جزء پنج دانشگاه برتر کشور است، گفت: احداث بیمارستان توانبخشی در همدان در دست پیگیری است. به گزارش “فردای همدان”، حبیب ا… موسوی بهار در همایش توانبخشی عصبی ابن سینا با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که دومین همایش توانبخشی عصبی در همدان برگزار […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان جزء پنج دانشگاه برتر کشور است، گفت: احداث بیمارستان توانبخشی در همدان در دست پیگیری است.

به گزارش “فردای همدان”، حبیب ا… موسوی بهار در همایش توانبخشی عصبی ابن سینا با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که دومین همایش توانبخشی عصبی در همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: نیاز است اینگونه همایش‌ها برگزار شود تا روش‌های نوین و توسعه یافته تر در علوم توانبخشی به اساتید و دانشجویان یادآوری گردد.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی در حوزه بهداشت و درمان کاستن از بیماری‌ها، پیشگیری از ناهنجاری‌های مادرزادی، بهبود وضعیت کسب و کار و جلوگیری از وقوع مشکلاتی است که سبب ساز از کارافتادگی است و هزینه‌های توانبخشی را رقم می‌زند که تلاش می‌کنیم مانع از هزینه‌های گزاف و زیاد عده‌ای از خانواده‌ها باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به رتبه علمی و سطح بالای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خوشحالیم از اینکه دانشگاهی که از دل دانشکده دیگری به وجود آمده است، شانه به شانه دیگر دانشگاه‌ها در حال حرکت است و اساتید و هیأت علمی آن در پی ارتقای درجه خود می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته مراکز توانبخشی در استان همدان رشد چشمگیری داشته است، افزود:ما به این مراکز کفایت نمی‌کنیم و در پی احداث بیمارستان توانبخشی هستیم و امیدواریم طرح تحول نظام سلامت، در حوزه توانبخشی نیز تسری پیدا کند.

موسوی بهار دانشگاه علوم پزشکی را دارای کارکرد بهداشتی،اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برشمرد و تأکید کرد: حوزه علوم پزشکی حوزه وسیعی است که اغلب به طور مداوم با نیازمندان در ارتباط است و در کاهش هزینه‌های مردم و بهبود وضع معیشتی خانواده‌ها و به طبع در بهبود وضع اجتماع مفید است.

وی با بیان اینکه در بخش حوادث و سوانح وضعیت خوبی را در کشور شاهد نیستیم، افزود: بخش عمده‌ای از مرگ و میرها در ایران به علت حوادث و سوانح جاده‌ای و بخش دیگری نیز به دلیل سوانح هنگام کار رخ می‌دهد.

وی با اشاره به بی احتیاطی برخی رانندگان و افزایش حوادث جاده‌ای در کشور عنوان کرد: در حوادث و سوانح رانندگی سال گذشته افراد زیادی کشته شدند و عده‌ای نیز دچار معلولیت و از کارافتادگی شدند که بی شک این حوادث در نوع خود می‌تواند خانواده، طایفه و جامعه‌ای را از رشد و تعالی باز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه رشته‌های علوم پزشکی باید در کشور بسط و توسعه یابد گفت: در رشته‌هایی مانند تغذیه هم توان افزایش ظرفیت پذیرش وجود دارد و جامعه نیز به این مقوله نیاز دارد؛ چرا که در کنار هر3 پزشک متخصص باید یک پزشک تغدیه وجود داشته باشد.

وی نظارت بر تولید و توزیع را جزء وظایف دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: زمانی که با فروشندگان و تولید کنندگان متخلف برخورد می‌کنیم متهم می‌شویم که مانع از کاسبی افراد شده ایم این در حالی‌است که در واقع ما با پلمب کارگاه‌ها و مغازه‌هایی که فعالیت آنها خطرات و بیماری‌های بیشماری را برای مردم رقم می‌زند به اشتعالزایی کاذب در بخش بیمارستان و گورستان پایان می‌دهیم.

انتهای پیام/