شهرداري براي حل مشکل قنوات فاز کوتاه‌مدت و فاز اورژانسي طراحي کند

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان با بيان اينکه شهرداري همدان در حل مشکلات قنات‌هاي سطح شهر ضعيف عمل کرده است، گفت: شهرداري بايد براي حل مشکل قنوات يک فاز کوتاه‌مدت و يک فاز اورژانسي طراحي کند. به گزارش “فردای همدان”، رضا زماني در شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان همدان با اشاره به مشکل […]

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان با بيان اينکه شهرداري همدان در حل مشکلات قنات‌هاي سطح شهر ضعيف عمل کرده است، گفت: شهرداري بايد براي حل مشکل قنوات يک فاز کوتاه‌مدت و يک فاز اورژانسي طراحي کند.

به گزارش “فردای همدان”، رضا زماني در شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان همدان با اشاره به مشکل قنات‌هاي شهرستان همدان، اظهار کرد: متاسفانه در سطح شهرستان با مشکل مديريت قنات مواجه هستيم.

وي تخريب قنوات و بالارفتن آب قنات را يکي از بيشترين مشکلات در اين حوزه عنوان کرد و افزود: مشکلات موجود در اين حوزه بايد تعيين تکليف شود.

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان با بيان اينکه با اشاره به اينکه برج آرين، مدرسه دهخدا، مناطق خواجه رشيد، جولان درگير معضلات قنات‌ها هستند، ادامه داد: براساس ماده 55 شهرداري‌ها لايه‌روبي قنوات از وظايف شهرداري به شمار مي‌رود.

وي با بيان اينکه مشکلات مردم در حوزه قنات‌ها بايد حل شود، تاکيد کرد: متاسفانه امسال آن طور که بايد به موضوع و مشکلات ايجاد شده در حوزه قنات‌ها توجه نشده است.

زماني رفع مشکل قنات مدرسه دهخدا و برج آرين را يکي از اولويت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: شهرداري بايد براي حل مشکل اين دو مجموعه ورود جدي داشته باشد.

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان با بيان اينکه نظام مهندسي نيز بايد در بحث ساخت و سازها ورود کند، ادامه داد: از 10 سال گذشته اخذ مجوز حفاري و ژئوتکنيک ساخت و سازها يکي از الزامات بوده است که اين موضوع نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

اجراي مانور در فرودگاه همدان

وي در ادامه با تأکيد بر اينکه امروزه فرودگاه همدان متروکه سابق نيست، گفت: فرودگاه با پيگيري مسئولان ارشد استاني همدان به قطب پروازي غرب کشور تبديل مي‌شود.

معاون فرماندار همدان با بيان اينکه وضعيت کنوني فرودگاه همدان نسبت به گذشته بسيار مناسب‌تر شده است، افزود: همانطور که پيگيري‌هاي لازم براي تبديل همدان به قطب پزشکي در حال انجام است، مسئولان استان پيگير تبديل فرودگاه همدان به عنوان قطب پروازي در غرب کشور هستند.

وي با تأکيد بر اينکه عقب‌ماندگي‌هاي موجود در فرودگاه را جبران خواهيم کرد، يادآور شد: در حال حاضر پرواز هواپيماهاي پهن‌پيکر در اين فرودگاه در حال انجام است.

زماني درباره اجراي مانور در فرودگاه همدان خاطرنشان کرد: مسئولان فرودگاه ايمني صفر تا 100 مانور را بايد بر عهده بگيرند.

مدير فرودگاه همدان با بيان اينکه فرودگاه همدان از نظر تعداد پرواز‌هاي انجام شده در 20 فرودگاه کشور رتبه هفتم را در اختيار دارد، گفت: در ايام حج امسال 3 هزار و 470 زائر همداني و کردستاني از فرودگاه همدان جابجا شدند.

سهراب کلوندي نيز با اشاره به برگزاري اجراي مانور در فرودگاه همدان اظهار کرد: بر اساس قوانين جهاني فرودگاه‌ها بايد به منظور سنجش و ارزيابي امکانات مانور اجرا کنند.

وي با بيان اينکه اين مانور با منظور سنجش تجهيزات و امکانات و توانايي نيرو‌ها برگزار خواهد شد، تصريح کرد: مانور فرودگاه همدان 26 مهرماه در داخل محوطه فرودگاه برگزار خواهد شد.

مدير فرودگاه همدان هدف از برگزاري اين مانور را مديريت بحران در صورت بروز حادثه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در دو سال اخير اقدامات زيربنايي مطلوبي در فرودگاه همدان انجام شده است.

وي با اشاره به اينکه فرودگاه همدان از نظر تعداد پرواز‌هاي انجام شده در 20 فرودگاه کشور رتبه هفتم را در اختيار دارد، خاطرنشان کرد:در ايام حج امسال 3 هزار و 470 زائر همداني و کردستاني از فرودگاه همدان جابجا شدند.

کلوندي با بيان اينکه خوشبختانه فرودگاه همدان از نظر امکانات و تجهيزات زيرساختي از آمادگي خوبي برخوردار است، ادامه داد: خوشبختانه قبل از پرواز‌هاي حج تمتع توسعه ترانزيتي خوبي داشته‌ايم.

وي توسعه نمازخانه فرودگاه به زيربنا 250 متر، احداث سرويس بهداشتي، ايجاد پارکينگ براي 800 خودرو را از اقدامات مهم انجام شده در سطح فرودگاه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه امسال مشکلات ترافيکي در ورودي فرودگاه نسبت به سال گذشته کاهش چشمگيري داشته است.

مدير فرودگاه همدان با اشاره به اينکه احداث ترمينال 4 هزار و 500 متري فرودگاه يکي از اقدامات در دستور کار است، خاطرنشان کرد: مسوولان ارشد استان به دنبال پروازهاي جديد از استان همدان هستند.

وي با اشاره به اينکه فرودگاه کرمانشاه درحال بهسازي باند پرواز هواپيماهاي پهن پيکر است،گفت: در صورتي که عمليات بهسازي انجام گيرد پرواز‌هاي کرمانشاه از فرودگاه همدان انجام مي‌شود.

انتهای پیام/