افزایش دختران و کاهش پسران سیگاری

باشگاه مخاطبان: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۶.۶ دختران ۱۳ تا ۱۵ ساله سابقه مصرف قلیان دارند. به گزارش “فردای همدان”، حریرچی اظهار کرد: سالانه هفت میلیون نفر در دنیا به دلیل مصرف دخانیات جان می‌بازند؛ یعنی هر شش ثانیه یک نفر. سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد:  نیمی از مصرف کنندگان آن نیز […]

باشگاه مخاطبان: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۶.۶ دختران ۱۳ تا ۱۵ ساله سابقه مصرف قلیان دارند.

به گزارش “فردای همدان”، حریرچی اظهار کرد: سالانه هفت میلیون نفر در دنیا به دلیل مصرف دخانیات جان می‌بازند؛ یعنی هر شش ثانیه یک نفر.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد:  نیمی از مصرف کنندگان آن نیز به دلیل عوارض مستقیم و غیرمستقیم دخانیات جان خود را از دست می‌دهند. در ایران نیز سالیانه ۵۰ هزار مورد مرگ ناشی از مصرف دخانیات ثبت می‌شود. همچنین ۵۰۰ هزار مورد بستری در سال به دلیل عوارض ناشی از دخانیات است.

وی با بیان اینکه آمار مصرف سیگار در دختران نوجوان از کمتر از یک درصد به ۲.۱ درصد رسیده است، تصریح کرد: این آمار در پسران از ۵.۱ به ۴.۸ کاهش پیدا کرده است. با توجه به اینکه سیگار و قلیان در حوزه ورود به مصرف مواد مخدر و رفتارهای پرخطر جنسی است، خانواده‌ها باید هوشیار باشند و بدانند که مصرف قلیان در کنار نوجوان‌ها چه ضربه‌ای می‌تواند به آنها وارد کند.

حریرچی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶.۶ دختران ۱۳ تا ۱۵ ساله سابقه مصرف قلیان دارند که این رقم در پسران ۱۱.۱ درصد اعلام شده است. برآورد شده است که سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود.

انتهای پیام/