ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به دانش آموزان در اولويت کاري آموزش و پرورش باشد

استاندار همدان گفت: ترويج فرهنگ اقتصاد مقاومتي از مهمترين ماموريت هاي امروز کشور است و بايد آموزش اين فرهنگ به دانش آموزان در اولويت کاري آموزش و پرورش قرار گيرد. به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت روز شنبه در آيين بازگشايي مدارس استان همدان اظهار کرد: در راستاي ترويج فرهنگ اقتصاد مقاومتي اولين اقدام […]

استاندار همدان گفت: ترويج فرهنگ اقتصاد مقاومتي از مهمترين ماموريت هاي امروز کشور است و بايد آموزش اين فرهنگ به دانش آموزان در اولويت کاري آموزش و پرورش قرار گيرد.

به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت روز شنبه در آيين بازگشايي مدارس استان همدان اظهار کرد: در راستاي ترويج فرهنگ اقتصاد مقاومتي اولين اقدام لازم اين است که خانواده ها را به خريد کالاي داخلي تشويق و از تهيه کالاي خارجي نهي کنيم و اين بهترين امر به معروف در زمينه فرهنگ سازي اقتصاد مقاومتي است.

وي افزود: استکبار جهاني تصميم گرفته با هر شرايطي با ايران بجنگد و در اين راستا دسيسه هاي بسياري کرده است و اگر مستکبران جهان، حماسه آفريني هاي ايثارگران ما را در جبهه هاي حق عليه باطل نمي ديدند دوباره تلاش مي کردند ايران را با جنگ تسليم خواسته هاي خود کنند.

وي با اشاره به سخنان سخيف رئيس جمهوري آمريکا در صحن سازمان ملل عنوان کرد: رئيس جمهوري ايران در پاسخ محترمانه و شجاعانه به ياوه گويي هاي رئيس جمهوري آمريکا، سخناني ايراد کرد که همه کشورها به جز رژيم صهيونيستي آن را تاييد مي کنند.

وي بيان کرد: ما هر سال براي بزرگان استان برنامه هاي ويژه اي داريم و در آذرماه امسال برنامه بزرگداشت آيت الله آقا نجفي در استان برگزار مي شود.

استاندار همدان ادامه داد: سرزمين ايران و به ويژه ديار پر رمز و راز همدان داراي بزرگان، علما و ادبايي است که در دنيا بي نظير بوده اند پس بايد دانش آموزان اين استان را نيز به گونه اي تربيت کنيم که بتوانيم بزرگان بيشتري را به دنيا معرفي کنيم.

وي اظهار کرد: به لحاظ مفهومي بالاترين مفاهيم ارزشي همچون آزادي، عزت، حق طلبي، وطن دوستي، دين مداري مبارزه با سلطه و مقابله با استکبار را را در دوران دفاع مقدس معنا کرديم و فرهنگيان و دانش آموزان در آن دوران و در پيروزي انقلاب اسلامي نقش تاثيرگذاري از خود نشان دادند.

وي با تاکيد بر اينکه امروز در دنيا معناي سواد تغيير کرده است گفت: امروزه خواندن و نوشتن و دانش آموخته شدن از دانشگاه ها به معناي سواد داشتن نيست و در شرايط کنوني اگر کسي خود را با علم روز تطبيق ندهد و مهارت پيدا نکند نمي تواند سواددار تراز اول باشد.

استاندار همدان اظهار کرد: معلمان و والدين دانش آموزان بايد همت کنند و آينده سازان را به گونه اي تعليم دهند که نياز آينده کشور را جوابگو باشند .

نيکبخت بيان کرد: اگر چه همه گروه ها و رشته ها مورد نياز کشور هستند، اما لازم است دانش آموزان و دانشجويان در دوران تحصيل خود مهارت آموزي کرده و خود را براي نيازهاي فضاي کسب و کار آماده کنند.

آيين زنگ بازگشايي مدارس استان همدان روز شنبه در هنرستان شهيدان ديباج همدان با حضور مسئولان استاني برگزار شد.

70 شهيد والامقام منتسب به هنرستان شهيدان ديباج همدان هستند که شهيد چيت سازيان، شهداي ديباج و شهيد شکري پور از جمله اين شهدا هستند.

با آغاز سال تحصيلي بيش از 260 هزار دانش آموز استان همدان بر سر کلاس هاي درس حاضر شدند و بيش از 155هزار نفر از آنها در دوره ابتدايي، حدود 65 هزار نفر در دوره اول متوسطه و بيش از40 هزار دانش آموز در دوره متوسطه دوم مشغول به تحصيل مي شوند.

همچنين حدود يک هزار و 400 دانش آموز با نيازهاي ويژه در مدارس استثنايي استان و حدود پنج هزار و 600 نوآموز در دوره پيش دبستاني سال تحصيلي جديد را آغاز کردند.

انتهای پیام/