اجتماع هيئات مذهبي در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري همدان گفت: مراسم غبارروبي و عطرافشاني گلزار شهدا، برگزاري مراسم پياده‌روي و اجتماع هيئات مذهبي در باغ موزه دفاع مقدس همراه با قرائت زيارت عاشورا در عصر روز 31 شهريورماه از جمله برنامه‌ها خواهد بود. به گزارش “فردای همدان”، علي‌اصغر ناظري‌پور در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان همدان ضمن بزرگداشت […]

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري همدان گفت: مراسم غبارروبي و عطرافشاني گلزار شهدا، برگزاري مراسم پياده‌روي و اجتماع هيئات مذهبي در باغ موزه دفاع مقدس همراه با قرائت زيارت عاشورا در عصر روز 31 شهريورماه از جمله برنامه‌ها خواهد بود.

به گزارش “فردای همدان”، علي‌اصغر ناظري‌پور در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان همدان ضمن بزرگداشت ياد و خاطره آيت‌الله مدني اظهار کرد: شهرستان همدان داراي 2 هزار و 63 شهيد و 6 هزار جانباز و 400 آزاده است که بايد همواره قدردان اين عزيزان باشيم.

وي با بيان اينکه آغاز انقلاب با شروع تلخ جنگ تحميلي عليه ايران مصادف شد افزود: اين دوران شروع و آغازي براي تحول در نظام انقلاب اسلامي ايران بود و همين جنگ کشور ما را در برابر بسياري از مسائل از جمله حفظ دين و مبارزه با استبداد و ظلم مصون کرد.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان با اشاره به فکر ساده‌لوحانه دشمن که مي‌خواست نداي حق طلبي مردم ايران را در منطقه از بين ببرد، گفت: به پشتوانه نيروهاي مردمي و رشادت‌ها، ايثار و از خودگذشتگي همه اقوام ايراني اعم از کرد، بلوچ و اقليت‌هاي ديني در هشت سال جنگ تحميلي کشور ما سرافراز و پيروز شد.

وي با بيان اينکه ساده‌لوحي است که اختلافات داخلي، بتواند انقلاب ما را با چالش مواجه کند خاطرنشان کرد: تنوع قومي، نژادي و ديني مي‌تواند نقطه قوتي براي اين نظام باشد، چنانچه انتخابات رياست جمهوري و حضور بيش از 70 درصد مردم در پاي صندوق‌هاي رأي نشان از اميدواري مردم به آينده کشور است.

ناظري‌پور با بيان اينکه برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس بايد باشکوه بيشتري برگزار شود يادآور شد: مراسم غبارروبي و عطرافشاني گلزار شهدا، برگزاري مراسم پياده‌روي و اجتماع هيئات مذهبي در باغ موزه دفاع مقدس همراه با قرائت زيارت عاشورا در عصر روز 31 شهريورماه از جمله برنامه‌ها خواهد بود.

وي با تاکيد بر فضاسازي محيط داخلي و بيروني توسط دستگاه‌هاي مختلف بيان کرد: مراسم سان و رژه در روز نخست هفته دفاع مقدس برگزار مي شود که براساس دستورالعمل مسئوليت آن برعهده سپاه انصارالحسين(ع) است و از ساعت 8 صبح در ميدان باباطاهر آغاز مي‌شود.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري همدان ادامه داد: طرح هاي امنيتي مراسم رژه نيروهاي مسلح با نيروي انتظامي و انجام طرح‌هاي ترافيکي با پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان همدان انجام خواهد شد.

وي با بيان اينکه مسئوليت حفاظت از جايگاه سخنراني در روز مراسم رژه با سپاه انصارالحسين(ع) است يادآور شد: اين روز نمادي از وحدت و همدلي و آمادگي نظامي کشور است که در برابر دشمنان و بدخواهان کشور به منصه ظهور مي‌رسد.

ناظري‌پور ادامه داد: همکاري دستگاه‌هاي مختلف از جمله مرکز فوريت‌هاي پزشکي، بيمارستان بعثت، شهرداري، مخابرات، اداره برق و… ضروري و واجب است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: علاوه بر صدا و سيماي مرکز همدان که براي پوشش خبري اين روز اعلام آمادگي دارد اعزام خبرنگاران به اين مراسم با هماهنگي سپاه انجام مي‌شود.

معاون اجرايي سپاه انصارالحسين(ع) همدان نيز گفت: امسال برنامه‌هاي نمايشي هفته دفاع مقدس با محتواي دفاع مقدس و ايام محرم برگزار مي‌شود.

سيدرضا موسوي ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس اظهار کرد: ميزباني رژه نيروهاي مسلح در روز 31 شهريورماه برعهده سپاه انصارالحسين(ع) همدان است.

وي با اشاره به اينکه برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس امسال مقارن با ماه محرم است افزود: يکي از برنامه‌هاي شاخص  بزرگداشت هفته دفاع مقدس سان و رژه نيروهاي مسلح است و چون برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس مقارن با ماه محرم است مي‌طلبد برنامه‌ها به سمت و سوي ايام محرم سوق داده شود.

معاون اجرايي سپاه انصارالحسين(ع) همدان گفت: نخستين برنامه در اين هفته رژه يگان‌هاي نظامي و انتظامي، ديدار و سخنراني با فرماندهان و کارکنان نيروهاي مسلح، سرکشي از خانواده معظم شهدا و عطرافشاني مزار شهداست.

وي با بيان اينکه امسال برنامه‌هاي نمايشي با محتواي دفاع مقدس و ايام محرم برگزار مي‌شود خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌هاي ذيربط در روز رژه نيروهاي مسلح در اطلاع‌رساني يک همت همگاني براي حضور چشمگير مردم داشته باشند چراکه 31 شهريورماه روز تعطيل و همزمان با بازگشايي مدارس است.

موسوي با بيان اينکه حضور مردم در اين برنامه بسيار مورد تاکيد بوده و از اهميت خاصي برخوردار است اضافه کرد: مراسم رژه روز 31 شهريورماه از آن همه مردم از قشار مختلف است و فقط به نيروهاي مسلح و پاسداران تعلق ندارد.

وي يادآور شد: همچون سال‌هاي گذشته نياز به داربست براي فضاسازي مراسم رژه، خط‌کشي جايگاه رژه، شستشوي جايگاه رژه و سان و پيش‌بيني 500 صندلي بر عهده شهرداري است؛ آمادگي آتش نشاني در ميدان باباطاهر و تهيه دو دستگاه بالابر برقي توسط صدا و سيما به مانند سال‌هاي گذشته هماهنگ شود.

انتهای پیام/