مانور تخصصی امداد و نجات یادمان شهدای امدادگر برگزار شد

معاون امداد ونجات استان همدان گفت: مانور تخصصی امداد و نجات یادمان شهدای امدادگر در سد سرابی شهرستان تویسرکان برگزار شد. به گزارش “فردای همدان”، حمید عرفی اظهار کرد: تعداد نیروهای شرکت کننده دراین مانور 70نفر نجاتگر متشکل از  تیم پیشرو، تیم ارزیاب، تیم کنترل، تیم نجات از فضای معلق، تیم جستجو در محیط آبی، […]

معاون امداد ونجات استان همدان گفت: مانور تخصصی امداد و نجات یادمان شهدای امدادگر در سد سرابی شهرستان تویسرکان برگزار شد.

به گزارش “فردای همدان”، حمید عرفی اظهار کرد: تعداد نیروهای شرکت کننده دراین مانور 70نفر نجاتگر متشکل از  تیم پیشرو، تیم ارزیاب، تیم کنترل، تیم نجات از فضای معلق، تیم جستجو در محیط آبی، تیم آنست، تیم کمک های اولیه، تیم تدارکات و پشتبانی، روابط عمومی، تیم مستندسازی و تیم ارتباطات برگزار شد.

معاون امداد ونجات استان همدان با اشاره به شرح مختصری ازمانور گفت: دراین مانور فرضی، بر اثر سقوط تاور،تجهیزات و کارگاه و تعدادی از کارگران مستقر در تاج سد(حین انجام تعمیرات) به طرفین و تعدادی در آب سقوط کرده و تعدادی نیز زیر دیواره سنگی سد مدفون و ناپدید شده اند که پس از تماس با 112 و فراخوان تیم ها تیم پیشرو وارد صحنه شده پس از تعیین درصد خطرات و نوع حادثه، گزارش به فرماندهی عملیات ارائه و با توجه به نوع گزارش تیم های جستجو ونجات در آبها و جستجو ونجات در فضاهای معلق، تیم آنست، ارزیاب، تیم پشتیبانی و تدارکات، تیم اسکان، تغدیه و کمک های اولیه برای انجام عملیات جستجو ونجات وارد منطقه عملیاتی شدند که در این حادثه 6 نفر مصدوم طی عملیات رهاسازی و نجات تحویل تیم های کمک های اولیه شدند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای مانور شناسایی نقاط قوت و ضعف در روش های مقابله با حادثه و اقدام جهت رفع نقایص، تمرین بهره داری از زمان طلایی برای نجات، ارزیابی توان و امکانات شهرستانی و استانی (امکان سنجی)، آشنائی نیروهای عملیاتی استان با یکدیگر در جهت ایجاد تعامل برای آمادگی در حوادث ،آمادگی بیشتر تیم واکنش سریع ، ارتقاء توان نیروهای عملیاتی در مواجهه با شرایط اضطرار و تقویت حس همکاری و تعامل بین تیم ها بود.

عرفی بیان کرد: بررسی حادثه و وسعت آن و تعیین درصد خطر، تیم ارزیاب وظیفه ارزیابی شرایط، سرعت عمل، مهارت، تجهیزات و شیوه عملیات را برعهده داشت.

معاون امداد ونجات استان همدان عنوان کرد: بررسی میزان تطابق عملکرد نیروها با سناریو برعهده تیم کنترل و نصب کارگاه وینچ، صعود نجاتگران و عملیات نجات در سر ریز سد و فرود غواصان با تجهیزات جهت تجسس در حاشیه و داخل سد از وظایف تیم نجات از فضاهای معلق بود.

انتهای پیام/