حضور موفق سمن های همدان در مسابقات جهانی رباتیک تایوان

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: سیده آرمینه عقیلیان و مهسا عبدلی دبیر و عضو موسسه مردم نهاد جوانان پیشرو در علم همدان توانستند به نمایندگی از لیگ دانشجویی ایران در مسابقات ربایتک فیرا در کشور تایوان عنوان نایب قهرمانی مسابقات را کسب کنند. به گزارش “فردای همدان”، اسداله ربانی مهر […]

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: سیده آرمینه عقیلیان و مهسا عبدلی دبیر و عضو موسسه مردم نهاد جوانان پیشرو در علم همدان توانستند به نمایندگی از لیگ دانشجویی ایران در مسابقات ربایتک فیرا در کشور تایوان عنوان نایب قهرمانی مسابقات را کسب کنند.

به گزارش “فردای همدان”، اسداله ربانی مهر اظهار کرد: این مسابقات هر ساله به میزبانی یکی از کشورهای دنیا برگزار می شود و هدف آن توسعه دانش ربایتک و هوش مصنوعی بین نسل جوان است و این افتخار برای ایران اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی اضافه کرد: این موسسه مردم نهاد که از جوان ترین موسسات کشور است در دو سال اخیر موفقیت های زیادی در مسابقات ملی و استانی کسب کرده که در سال گذشته در مسابقات رباتیک استان گیلان ، سبزوار و دانشگاه شریف مقام برتر را کسب نموده و در سال 94 همین موسسه مسابقات رباتیک کشور را برای اولین بار در همدان برگزار کرده است.

ربانی مهر بیان کرد: برگزاری مسابقات رباتیک در سطح جهانی علاوه بر بالا بودن سطح علمی و هوش جوانان باعث ایجاد ارتباطات بیشتر جوانان کشورها و افزایش سطح تعاملات در عرصه دیپلماسی می باشد که باید این امر مهم را در حوزه جوانان جدی بگیریم .

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در لیگ دانشجویی مسابقات رباتیک جهانی کشور تایوان با عنوان ربات های امدادگر هوایی علاوه بر دو جوان همدانی روزبه فرهادی، حسین صوفی، زهرا شمسی و عارف حسینی بعنوان عضو این گروه در کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات نقش داشتند.

گفتنی است: این مسابقات از 1 الی 5 شهریور در 12 لیگ از کشورهای مختلف دنیا در شهر گائوشونگ کشور تایوان برگزار شد.

انتهای پیام/