افزايش کيفيت کالاهاي داخلي معضل قاچاق را برطرف می کند

معاون سياسي اجتماعي فرماندار همدان با بیان اینکه اقدامات دستگاه هاي اجرايی مسئول در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همدان را مناسب ارزيابی کرد و گفت: با افزايش کيفيت کالاهاي داخلي و اقدامات فرهنگي بايد بدنبال از بين بردن معضل قاچاق در کشور باشيم. به گزارش “فردای همدان”، علي اصغر ناظري پور […]

معاون سياسي اجتماعي فرماندار همدان با بیان اینکه اقدامات دستگاه هاي اجرايی مسئول در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همدان را مناسب ارزيابی کرد و گفت: با افزايش کيفيت کالاهاي داخلي و اقدامات فرهنگي بايد بدنبال از بين بردن معضل قاچاق در کشور باشيم.

به گزارش “فردای همدان”، علي اصغر ناظري پور در کميسيون فرعي مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان همدان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا امري ملي و تابعي از شرايط اقتصادي کشور است، اظهار کرد: در هر مقطعي که شرايط اقتصادي کشور نامناسب بوده سيل کالاهاي خارجي بي کيفيت و ارزان به کشور سرازير شده و ساختار توليد کشور با تهديد جدي روبرو شده  است.

معاون سياسي اجتماعي فرماندار همدان ورود کالاهاي قاچاق را عامل تعطيلي طيف زيادي از واحدهاي توليدي و کارگري دانست و تصريح کرد: در چنين شرايطي بسياري از فعالان اقتصادي و صاحبان سرمايه و توليد با کسادي و خطر ورشکستگي روبرو می شوند.

وي افزود: رونق کالاهای وارداتی يعنی گسترش نظام واسطه گرايی، عدم شفافيت و فساد در نظام اقتصادی کشور که تبعات اجتماعی اين مسئله افزايش بيکاری و نارضايتی عمومی است.

ناظری پور نامگذاری سالهاي اخير از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی را بسيار حکيمانه دانست و يادآورشد: با بدتر شدن وضعيت اقتصادي کشور و افزايش تحريمهای ظالمانه اين نامگذاری مطرح شد تا ساختار توليد کشور توسعه يابد و اقتصاد شکوفا شود.

معاون فرماندار همدان با بيان اينکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخشي از برنامه و هدف استراتژيک اقتصاد مقاومتي مولد است افزود: خوشبختانه در سالهای اخير با سياستگذاريهای درستی که انجام شده قاچاق کالا بشدت کاهش يافته که اين وضعيت رونق اقتصادي و اشتغال بيشتر را بدنبال خواهد داشت.

وي اقدامات دستگاه هاي اجرايی مسئول در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همدان را مناسب ارزيابی کرد و عنوان کرد: با افزايش کيفيت کالاهاي داخلي و اقدامات فرهنگي بايد بدنبال از بين بردن معضل قاچاق در کشور باشيم.

ناظري پور تاکيد کرد: برخورد با کالاهاي قاچاقي چون تجهيزات پزشکي، سموم کشاورزي و مواد غذايي که سلامت جامعه را تهديد مي کند بايد در اولويت قرار گيرد.

رئيس پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان همدان نيز از افزايش 23 درصدي کشف سيگار قاچاق در 5 ماهه سالجاري نسبت به سال گدشته خبر داد و گفت: مواد خوراکي، البسه و فرآورده هاي شيلاتي از جمله کالاهايي هستند که در اين مدت کشفيات آن افزايش قابل توجهي داشته است.

سرهنگ جواد کرمي افزود: سال گذشته 15 فقره پرونده کالاي قاچاق بالاي صد ميليون تومان و 489 فقره زير صدميليون تومان در مراجع قضايي تشکيل و رسيدگي شد.

وی در ادامه گفت: در 5 ماهه سالجاري نيز 21 فقره پرونده بالاي صد ميليون تومان و 544 فقره زير صدميليون تومان در مراجع قضايي تشکيل و رسيدگي شده است.

کرمي از دستگيري 635 نفر در رابطه با کالاي قاچاق در سال 96 خبر داد و خاطرنشان کرد: ارزش ريالي کالاهي قاچاق مکشوفه در سالجاري حدود 318 ميليارد ريال بوده است.

انتهای پیام/