کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی توسط اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان همدان از کسب رتبه برتر توسط اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان همدان در زمینه شاخص اقتصاد مقاومتی در جشنواره شهید رجایی استان همدان خبر داد. به گزارش “فردای همدان”، احمد توصیفیان اظهار کرد: در مورد فلسفه وجودی این جشنواره قدردانی از مقام شهید و شهادت و […]

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان همدان از کسب رتبه برتر توسط اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان همدان در زمینه شاخص اقتصاد مقاومتی در جشنواره شهید رجایی استان همدان خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، احمد توصیفیان اظهار کرد: در مورد فلسفه وجودی این جشنواره قدردانی از مقام شهید و شهادت و قدردانی از مقام خدمتگزاران و دولتمردان استان است هرچند در نظام ارزشی زندگی می کنیم که خداوند به نیت و عمل همه افراد اجر و پاداش می‌دهد ولی با این جشنواره نیز قدردان آنها هستیم.

وی اظهارداشت: هدف از انتخاب دستگاه‌های برتر اجرایی و ارزیابی دستگاه‌ها بالا رفتن بهره‌وری و اثربخشی است.

وی افزود: لازم است این ارزیابی‌ها، به این نتایج مورد نظر که افزایش بهره‌وری در دستگاه و ترغیب مدیران به افزایش کمی و کیفی فعالیت‌هاست منجر شود چراکه در غیر این صورت به هدف اصلی از ارزیابی عملکرد دست نیافته‌ایم.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: این جشنواره همه ساله به منظور بزرگداشت شهید باهنر و شهید رجایی به صورت ملی و در همه استان ها با ۶ محور برگزار می شود و پیش از برگزاری آن شاخص های عمومی و اختصاصی توسط سیستم مرکزی تهیه و در اختیار استان ها قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به سخنانی از شهید رجایی، عنوان کرد: این شهید بزرگوار فرموده باید مغزهای خود را از اینکه تنها مستخدم دولت باشیم و پشت میز بنشینیم خالی کنیم و برگردیم به اینکه انسانیت انسان به وسیله کار محقق می شود.

توصیفیان تاکید کرد: یک کارمند و کسی که در جایگاه خدمت به خلق خدا برای رضای خدا قرار گرفته باید از آن برای اعتلای خود و خودسازی با خدماتی که ارائه می دهد، استفاده کند.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه هر ساله در هفته دولت جشنواره شهید رجایی در جای جای ایران اسلامی برگزار می شود، ادامه داد: با برگزاری این جشنواره با توجه به عملکرد واحدهای سازمانی دولتی با ملاک های خاصی گزینش هایی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: مهمترین مشکل نظام اداری در کشور حاکمیت نداشتن یک فرهنگ صحیح در بین مدیران و کارکنان درباره ارباب رجوع است.

توصیفیان از کارکنان و کارمندان به عنوان ستون فقرات نظام اداری کشور یاد کرد و ادامه داد: اگر رسیدگی دقیق به این قشر صورت گیرد، نظام اداری سالمی خواهیم داشت.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان افزود: بر اساس امتیازات شاخص‌های اقتصاد مقاومتی اداره کل  تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان  موفق به کسب رتبه در این جشنواره شد.

خدایار مظفری زاده کارشناس ارزیابی عملکرد اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان همدان نیز در ادامه گفت: روند کلی ارزیابی این جشنواره به صورت ملی و در همه استانها با 6 محور برگزار می شود که شاخص های مختلف ارزیابی هستند و ابتدا شاخص های عمومی و اختصاصی توسط سیستم مرکزی تهیه و در اختیار استانها قرار داده شده است.

مظفری زاده با بیان اینکه گروه‌بندی دستگاه‌ها در 5 گروه که 12 دستگاه زیر مجموعه آن هستند مشخص شده افزود: در این بین علاوه بر خود ارزیابی و دگر ارزیابی کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به نحوه انتخاب دستگاه‌های برتر بیان کرد: بایستی از هر گروه 5 گانه یک دستگاه برتر انتخاب شود و 3 دستگاه در شاخص‌های عمومی، 3 دستگاه در شاخص‌های اختصاصی و 4 دستگاه در محورهای اقتصاد مقاومتی برتر شدند که در مجموع 16 دستگاه تعیین شدند ضمن اینکه 4 نفر از تیم‌های کاری موثر در هر یک از دستگاه‌های اجرایی برتر توسط مدیران کل تجلیل می‌شوند.

درپایان جشنواره شهید رجایی  مهندس نیکبخت استاندار همدان با اهدا لوح تقدیر و جایزه از دکتر توصیفیان مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان به دلیل کسب رتبه برتر در این جشنواره  تقدیر نمود .

انتهای پیام/