پرداخت 135 میلیون ریال کمک بلاعوض به شرکتهای تعاونی همدان در سال 95

گروه اقتصاد: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: 135 میلیون ریال کمک بلاعوض به شرکتهای تعاونی تولیدی و خدماتی همدان در سال 95 پرداخت شده است. به گزارش “فردای همدان”، احمد توصیفیان با اشاره به اینکه تعالی مدیریت و ارتقای بهره وری سهم تعاونی ها در اقتصاد را افزایش می‌ دهد، اظهار […]

گروه اقتصاد: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: 135 میلیون ریال کمک بلاعوض به شرکتهای تعاونی تولیدی و خدماتی همدان در سال 95 پرداخت شده است.

به گزارش “فردای همدان”، احمد توصیفیان با اشاره به اینکه تعالی مدیریت و ارتقای بهره وری سهم تعاونی ها در اقتصاد را افزایش می‌ دهد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کار تعاونی در بین بسیجیان، ساماندهی کارآفرینان بسیجی در قالب کار جمعی و تعاونی، توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از جمله اهداف تفاهمنامه  ایست که مابین بسیج سازندگی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی بسته شده است.
وی بیان کرد: از مهمترین تعهدات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این تفاهمنامه استفاده از ظرفیت بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون برای تامین ضمانت نامه های بانکی طرح های سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات کم بهره به تولید کنندگان عرصه های اقتصاد مقاومتی بسیج است. همکاری در زمینه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی واحدهای تعاونی ایجاد شده یکی دیگر از تعهدات قابل ملاحظه وزارت تعاون است و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان تمام تلاش خود را در جهت عملی کردن تعهدات خود خواهد نمود .
توصیفیان در ادامه  با اشاره به اینکه برخی کشورها ۶۰ تا ۸۵ درصد از رشد توليد ناخالص داخلی خود را از بهره وري حاصل كرده اند و ايران حدود ۲۲ درصد از رشد توليد ناخالص داخلی را از بهره وري به دست آورده است افزود: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه سهم ۳۵ درصدي بهره وري از رشد اقتصادي هدفگذاري شده است، تحقق این سهم نيازمند برنامه ریزی و تلاش بسیار است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تعاون هم به عنوان یکی از بخش های اقتصادی باید سهمی از رسیدن به هدفگذاری ۳۵ درصدی داشته باشد، عنوان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تدوين برنامه های بخش تعاونی سهم ارتقاء بهره‌وري در رشد اقتصاد تعاونی را تعيين و الزامات و راه‌كارهاي لازم براي تحقق آن و تحول در بخش تعاونی را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه راهبرد دوم طرح تحول بخش تعاون توسعه مدیریت و توانمند سازی منابع انسانی تعاونی ها می باشد و یکی از برنامه های آن ، حمایت ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌های مرتبط با ارتقا بهره‌ وری و سیستم‌های تعالی سازمانی در تعاونی ها است افزود: در همین راستا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان همدان در سال 95 به منظور  تشویق و حمایت از تعاونی ها ۶۰ درصد هزینه های طرح تعالی مدیریت و ارتقای بهره وری را به صورت بلاعوض به تعاونی پرداخت کرده است.
توصیفیان گفت: در راستای اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و جهت توانمند سازی و پیاده نمودن الگوی صحیح مدیریتی در بخش تعاون از اعتبارات سال 95 اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی همدان مبادرت به اعطای بالغ بر 135 میلیون ریال کمک های مالی بلا عوض به دو بخش مهم تولید و خدمات نموده است که با توجه به لزوم تقویت بخش خدمات بخصوص خدمات درمانی مبلغ شصت و پنج میلیون ریال از اعتبارات فوق  کمک  هزینه جهت استقرار بهره وری و بهبود کیفیت مدیریت درمان پرداخت  شد و  مبلغ هفتادد میلیون ریال آن نیز  به بخش تولید اعطا  شد .
وی افزود: تعاونی ها و اتحادیه هایی که قصد مشارکت در طرح ملی تعالی مدیریت و ارتقای بهره وری را دارند تا ۳۱ تیر ماه ۹۶ فرصت دارند به ادارات کل تعاون و یا نمایندگی های خانه تعاونگران در استانها مراجعه و ثبت نام کنند.
گفتنی است؛ شمشین جشنواره جایزه تعالی مدیریت تعاونی در سال ۱۳۹۶، توسط خانه تعاونگران و با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مشارکت تعاونی ها از سراسر کشور در تهران برگزار می شود.