تمامی مدارس فوتبال باید دارای مجوز باشگاه باشند

دبیر هیات فوتبال استان همدان گفت: تمامی مدارس فوتبال و فوتسال برای فعالیت در طول سال و بخصوص ایام تعطیلات تابستانی باید دارای باشگاه باشند و در قالب آن نسبت به جذب افراد علاقمند اقدام کنند. به گزارش “فردای همدان”، مهدی بوجاریان اظهار داشت: تمامی مربیانی که قصد فعالیت در مدارس فوتبال آن باشگاه در […]

دبیر هیات فوتبال استان همدان گفت: تمامی مدارس فوتبال و فوتسال برای فعالیت در طول سال و بخصوص ایام تعطیلات تابستانی باید دارای باشگاه باشند و در قالب آن نسبت به جذب افراد علاقمند اقدام کنند.
به گزارش “فردای همدان”، مهدی بوجاریان اظهار داشت: تمامی مربیانی که قصد فعالیت در مدارس فوتبال آن باشگاه در فصل 96 را دارند برساند که با در دست داشتن اصل و کپی کارت ملی روز چهارشنبه به هیات فوتبال استان همدان کمیته استعدادیابی و جوانان جهت معرفی به حراست اداره ورزش و جوانان حضور به هم رسانند.

وی ادامه داد: مجوز مدرسه فوتبال و مدرسه فوتسال فقط به باشگاه ها داده خواهد شد که در کمیسیون ماده 5 اداره کل ورزش و جوانان مجوز دریافت کرده باشند و باید حتما زیر مجموعه و زیر نظر یکی از باشگاه های فعال در استان که پروانه باشگاه را دارند باشند.

بوجاریان تصریح کرد: صدور مجوز پس ازتائید کمیته استعدادیابی جوانان ،کمیته انضباطی هیات فوتبال و حراست اداره کل ورزش و جوانان صادر خواهد شد.
وی افزود: کلیه باشگاه های دارای مدرسه فوتبال بابت صدور مجوز موقت و دائم مبلغی که از سوی هیات تعیین میگردد را بایدبه هیات فوتبال استان پرداخت نمایند.

دبیر هیات فوتبال همدان خاطر نشان کرد: هر مدرسه فوتبال موظف است یک نفر را به عنوان مسئول مدرسه فوتبال معرفی نمیاید که حق حضور در مدرسه فوتبال را جهت فعالیت ندارد.

وی با بیان اینکه مدارس فوتبال موظف هستند که یک زمین را جهت تشکیل کلاس به هیات فوتبال همدان کتبا اعلام نمایند افزود: هیچ باشگاهی قبل از صدور مجوز حق ثبت نام ندارد و تمامی مربیان مدرسه فوتبال باید دارای مدرک مربیگری C آسیا باشند و کلیه مربیان مدرسه فوتسال باید دارای مدرک مربیگری سطح یک فوتسال آسیا باشند.

بوجاریان تصریح کرد: برای هر مدرسه فوتبال حضور حداقل یک مدیر به صورت تمام وقت الزامی است گفت: در مدارس فوتبال هر ۲4 نفر باید دارای یک مربی باشند. این آمار در فوتسال برای هر ۱۴ نفر یک مربی است.

وی ادامه داد: پیش از این دیده می‌شد که در برخی مدارس فوتبال تعداد بسیار زیادی فوتبال آموز با تنها یک یا 2 مربی به کار مشغول بودند و کیفیت آموزش در این شرایط به پایین‌ترین حد خود می‌رسید.

وی با بیان اینکه در بخش حمایت‌های پزشکی، هیأت فوتبال استان حضور پزشکیار معرفی شده از سوی هیأت پزشکی ورزشی را در تمامی جلسات تمرینی مدارس فوتبال و فوتسال الزامی است افزود: این امر به دلیل مراقبت حین صدمات ورزشی در تمرینات مدارس فوتبال و فوتسال انجام می‌گیرد و امنیت جسمانی بازیکنان را تأمین می‌کند.

دبیر هیات فوتبال استان همدان افزود: در سال 96 از سوی کمیسیون ماده 5 (باشگاه ها) شهریه دو ماهه و نیم تابستان مدارس فوتبال همدان 240 هزار تومان اعلام گردیده است و مدارس فوتبال موظف هستند که با دریافت این هزینه کارت بیمه ورزشی ، کارت عضویت فدراسیون فوتبال ، البسه کامل، توپ ورزشی مرغوب و سایر ملزومات مورد نیاز را در اختیار نو آموزان قرار دهند.

وی با اعلام اینکه این قیمت گذاری تنها مختص شهر همدان می باشد افزود: در شهرستان ها هزینه ها نسبت به کمیسیون نرخ گذاری آن شهرستان و شرایط و زیر ساخت ها موجود تعیین می گردد.

بوجاریان با بیان اینکه امسال کار نظارت و ارزیابی از مدارس فوتبال و فوتسال در سطح استان بصورت منظم و مستمر صورت می گیرد و با مدارس غیرقانونی بصورت جدی برخورد می شود، اظهار کرد: اگر در این ارزیابی ها مدرسه فوتبال بدون مجوزی وجود داشت که در حال فعالیت بود با آن برخورد جدی می شود.

وی افزود: سعی شده فعالیت این مدارس فوتبال با توجه به زمان محدودی که در اختیار دارند دارای برنامه ای هدفمند باشد و مدارس دارای امکانات سخت افزاری مناسب مانند زمین چمن و امکانات نرم افزاری استفاده از مدیریت ها و مربیان با سابقه و معتبر باشند.

دبیر هیات فوتبال استان همدان تشکیل انجمن اولیا و مربیان مدارس فوتبال را برنامه های مدارس فوتبال در سال 96 دانست و افزود: انجمن اولیا و مربیان مدارس فوتبال شامل ۷ الی 9 نفر از مربیان و اولیای فوتبال آموزان است تا بدین ترتیب اولیای فوتبال آموزان بتوانند ابزاری برای مدیریت و اداره بهتر مدارس فوتبال در اختیار داشته باشند.

انتهای پیام/