برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجوی همدان با حضور سرتیپ اسماعیلی

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان عنوان کرد: دومین کنگره شهدای دانشجو فردا سوم خرداد همزمان با نماز مغرب و عشاء در دانشگاه بوعلی سینا با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء همدان برگزار خواهد شد.   به گزارش پایگاه خبری “فردای همدان” منصور غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی سینا و رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی […]

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان عنوان کرد: دومین کنگره شهدای دانشجو فردا سوم خرداد همزمان با نماز مغرب و عشاء در دانشگاه بوعلی سینا با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء همدان برگزار خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری “فردای همدان” منصور غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی سینا و رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک و تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات، بیان کرد: برنامه های انتخاباتی تمرینی برای نامزدها و طرفداران آنان بود اما نیاز به بازنگری دارد و باید از فضاهای شعاری و تحریک‌آمیز به سمت ارائه برنامه‌ها و تحلیل‌های علمی و منطقی حرکت کنیم.

 

وی ادامه داد: در دوره‌های بعدی استفاده از رسانه و فضای مجازی باید گسترده‌تر شود و شاهد رفتارهای علمی‌تر و دقیق‌تر داشته و بتوانیم ارزیابی دقیق از نامزدها داشته باشیم.

 

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان اظهار کرد: دانشگاه‌های استان افتخار دارد که برای دومین باراقدام به برنامه‌ریزی و برگزاری کنگره شهدای دانشجویی در دانشگاه بوعلی کنند.

 

غلامی ادامه داد: اولین کنگره شهدای دانشجویی استان در بهمن ماه سال 93 با حضور 3 هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان انقلابی مسجد دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد و بعد از آن دانشگاه موظف شد تا این کنگره را در سطح استانی با تمام ظرفیتی که داریم برگزار کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در ادامه همین کنگره بازدید از خانواده شهدای دانشجو را داشتیم و در طول یک سال و نیم اعضای ستاد کنگره بیش از 50 مورد سرکشی از خانواده‌های شهدا داشتند.

 

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان ابراز کرد: دومین کنگره بنا بود در روزهای پایانی سال قبل برگزار شود ولی تداخل برنامه‌های برخی از مهمانان این مراسم سوم خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

غلامی افزود: دومین کنگره شهدای دانشجو فردا چهارشنبه سوم خرداد همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء همدان برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های کنگره اظهار کرد: برگزاری همایش کوهنوردی توسط دانشگاه آزاد، برگزاری بیش از 10 جلسه در ستاد کنگره، اجرای مسابقه کتابخوانی توسط دانشگاه پیام نور و جشنواره عکس دانشجویی با موضوع شهدا‏ و مدافعان حرم از جمله برنامه‌های کنگره است.

 

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد با شخصیت‌های شهدا آشنایی ندارند، بیان کرد: دانشگاه از این فرصت به دست آمده برای شناساندن شخصیت‌های علمی و معنوی شهدا در راستای تقویت بنیه فرهنگی استفاده می‌کند.

 

غلامی گفت: باید جوان‌ها را باور کرد، به آنها میدان داد و به آنها گفته شود که چه ظرفیت‌هایی در آنها وجود دارد که می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف کشور یاری رساند و باید به غیر از خودباوری و اعتماد به نفس به آنها میدان هم داد.

 

وی با بیان اینکه تعداد 152 شهید دانشجو همدانی داریم، اظهار کرد: این شهدا در دانشگاه‌های مختلف و در رشته‌هایی چون مهندسی و پزشکی تحصیل در دانشگاه مختلف کشور می‌کردند که با رشادت‌های خود به مقام شهادت دست یافتند.

 

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان عنوان کرد: پیش بینی حضور 3 هزار نفر مهمان را داریم که از این میان 2 هزار نفر آنها دانشجو هستند و ورود برای عموم آزاد است.