عدم وجود “باشگاه دوچرخه سواری” خلاء بزرگ ورزش استان

رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان بیان کرد: عدم وجود باشگاه دوچرخه سواری، بزرگترین ضعف ورزش استان است. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” علی ثقفی،  در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: زمانی که مسئولیت هیئت دوچرخه سواری را به من سپردند، دو دستگی و انفعال در بین تیم حاکم بود و حتی رده بزرگسالان این […]

رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان بیان کرد: عدم وجود باشگاه دوچرخه سواری، بزرگترین ضعف ورزش استان است.
به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” علی ثقفی،  در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: زمانی که مسئولیت هیئت دوچرخه سواری را به من سپردند، دو دستگی و انفعال در بین تیم حاکم بود و حتی رده بزرگسالان این تیم فعال نبود ولی با کمک و راهنمایی‌های«شهید شمسی پور» توانستیم این قسمت را احیاء و ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: احداث مدرسه دوچرخه سواری، برگزاری جشنواره‌های استعدادیابی، انعقاد قرارداد با آموزش و پرورش و مدارس حتی در شهرستان‌های استان موجب شد تا استعدادهای این ورزش کشف شوند و خیلی از همین افراد در مسابقات استانی و کشوری به مقام‌های زیادی دست پیدا کنند.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان اظهار کرد: همین برنامه‌ها زمینه بروز و و بارور شدن استعدادهای این نوجوانان و جوانان ورزشکار در این رشته شد تا زمانی که به رده بزرگسالان رسیدند حرفی برای گفتن داشته باشند.

ثقفی ادامه داد: برگزاری 5 همایش در سطح شهرهمدان با حضور 460 دوچرخه سوار، همایش روز بدون خودرو، همایش بزرگداشت دهه فجر با حضور 150 نفر، حضور در افتتاح پیاده راه بوعلی، ثبت نام چهل نفر در مدرسه دوچرخه سواری از جمله فعالیت‌های هیئت در طول سال بود.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف استان در این زمینه عدم وجود باشگاه دوچرخه سواری در استان است، ابراز کرد: همچنین تاکنون اسپانسر حرفه‌ای و دائمی نداشتیم و حامیان در حد محدودی حمایت داشتند.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان عنوان کرد: با وجود شرایط نامساعد هیئت، تمام رشته‌های دوچرخه سواری در استان فعال است و در رشته «کورسی» نیز تا بحال دو بار مسابقات قهرمانی استان را برگزار کردیم.

ثقفی اضافه کرد: دعوت از مربی تیم ملی کوهستانی نیز یکی از اقدامات مفید هیئت استان بود که موجب افزایش انگیزه و روحیه دوچرخه‌سواران استان شد.

وی ابراز کرد: دوچرخه سواران استان در سال گذشته سه مدال طلا و دو مدال نقره و 6 مدال برنز در رشته دانهیل و استقامت کسب کردند.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان گفت: پویش سه شنبه‌های بدون خودرو از جمله برنامه‌هایی است که در خیلی از شهرهای بزرگ استان شکل گرفته است ولی استقبال خوبی از این طرح توسط مسئولین استان ما صورت نگرفت.
ثقفی با بیان اینکه این پویش موجب افزایش تحرک جامعه می‌شود، افزود: سه شنبه‌های بدون خودرو در حال حاضر توسط کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود، سه شنبه گذشته سومین پویش را برگزار کردیم همچنین روزهای جمعه نیز برای بانوان در فضای دانشگاه برنامه دوچرخه سواری داریم تا در فضایی امن، خلوت بتوانند فعالیت کنند.

وی بیان کرد: پیشنهاد دادیم در قسمتی از بوستان ارم «پارک تریال» را احداث کنند که البته نیاز به هزینه چندانی نداشت، با یک حصار کشی و محوطه سازی ساده این پارک آماده استفاده می‌شد اما متأسفانه از این پیشنهاد استقبالی نشد و در حال حاضر همین قسمت از بوستان تبدیل به محل زباله‌سازی شده است.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان در رابطه با ادامه فعالیت خود در هیئت دوچرخه‌سواری اظهار کرد: اگر شرایط و مشکلات هیئت همینطور ادامه پیدا کند، دیگر کاندیدا نخواهم شد.