کمک یک میلیارد ریالی خیرین همدانی به زوج‌های جوان در جشن گلریزان

گروه جامعه: در دومین جشن گلریزان مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان که به میزبانی هتل باباطاهر برگزار شد مبلغ یک میلیارد ریال شامل کمک های نقدی و غیر نقدی برای زوج‌های جوان از سوی خیرین جمع آوری شد.   به گزارش “فردای همدان”، دومین جشن گلریزان شهرستان به میزبانی هتل باباطاهر همدان برگزار شد. مدیرکل […]

گروه جامعه: در دومین جشن گلریزان مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان که به میزبانی هتل باباطاهر برگزار شد مبلغ یک میلیارد ریال شامل کمک های نقدی و غیر نقدی برای زوج‌های جوان از سوی خیرین جمع آوری شد.

 

به گزارش “فردای همدان”، دومین جشن گلریزان شهرستان به میزبانی هتل باباطاهر همدان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم گفت: مجمع خیرین ازدواج از سال گذشته بعنوان یک اقدام فرهنگی ماندگار در همه شهرستانهای استان همدان از سوی اداره کل ورزش و جوانان راه اندازی شده است و هم اکنون دو مجمع خیرین نهاوند و همدان عملکرد خوبی در جهت کمک به امر ازدواج داشته است و در دومین جشن گلریزان مجمع خیرین شهرستان همدان شاهد کمک های خوب خیرین به زوج جوان بوده ایم.

وی گفت: هتل باباطاهر میزبان دومین جشن گلریزان شهرستان همدان بوده است که در این جشن اتفاقات خوبی چون کمک یکصد میلیون ریالی استاندار همدان ، اهداء زنجیر طلا یکی از خانم ها و اهداء یک واحد آپارتمان و کمک هزینه سفر مشهد و میلیون ها تومان کمک نقدی و غیر نقدی مردم نوعدوست و متدین همدان به زوج های جوان بودیم.

منعم گفت : مجمع خیرین ازدواج جهت انجام فعالیت های فرهنگی و کارهای عام المنفعه در جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و پایدار تشکیل شده و این مجمع به صورت مردمی تشکیل شده است و در آینده می تواند بسیار تاثیر گذار و در جهت خدمت به زوج های جوان بسیار مفید باشد .

وی گفت:هدف از تشکیل مجمع خیرین ازدواج را پرهیز از اتکا به بودجه دولتی و مردمی کردن فرهنگ سازی امر ازدواج و جلوگیری از فرهنگ چشم و هم چشمی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان عنوان کرد

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان همدان نیز با اشاره به تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان یاد آور شد: علاوه بر اعزام 300 زوج جوانان به مشهد مقدس، با تشکیل مجمع خیرین ازدواج در نهاوند در سال گذشته 150 میلیون تومان و در مراسم گلریزان ماه پیش نیز 60 میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده است.

ربانی‌مهر آموزش زوج‌های جوان، اجرای طرح همسان گزینی به جای همسریابی، همکاری با مشاورین و برگزاری جشن‌ها را از اهم برنامه معاونت امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان برشمرد و افزود: با فرا رسیدن هفته جوان نیز ستاد برگزاری با حضور جوانان تشکیل شده و تلاش شده تا برنامه‌ها براساس خواست آن‌ها تهیه و اجرا شود.

وی اذعان کرد: در شهرستان‌های استان هم این مجمع تشکیل شده است اما از آنجایی که این مجمع در شهرستان‌ها باید متناسب با فرهنگ آن منطقه باشد، بحث بومی‌سازی در آنها بیشتر انجام شده است و شهرستان‌ها مستقل‌تر و مردم نهادتر از مرکز استان فعالیت می‌کنند تا بتوانند با خیرین ارتباط بیشتری برقرار نمایند. در واقع بحث اعتمادسازی در شهرستان‌ها خیلی خوب صورت گرفته است.

رئیس مجمع خیرین ازدواج همدان نیز افزود: مجمع خیرین ازدواج از ســوی اداره کل ورزش و جوانان استان در سال 94 در همه شهرستانها راه اندازی شده است و علیرغم مدت کم عملکرد خوبی داشته است .

وی افزود: با وجود اینکه مجمع خیرین ازدواج یک نهاد مردمی است، اما استانداری و فرمانداری همدان نیز بر فعالیت‌های آن نظارت دارند تا کمک‌هایی که جذب می‌شود از مجری صحیح جمع‌آوری و مصرف شود؛ شناسایی و سازماندهی خیرین بیشتر از طریق مسئولین اتحادیه‌های اصناف و کارخانجات است، همچنین در تمامی ارگان‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی نیز خیرین شناسایی و جذب می‌شوند.

رئیس مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان ابراز کرد: فعالیت این مجمع نیازمند حمایت همه جانبه مالی و فکری مردم و خیرین است، منابع مالی آن از طریق کمک‌های خیرین تأمین می‌شود و خیرین می‌توانند از طریق دو شماره حساب، کمک‌های نقدی خود را به دست مجمع برسانند.

عسگری با بیان اینکه مراجعه افراد نیازمند به این مجمع زیاد است و در آینده قصد داریم کاروانی از جهیزیه راه بیاندازیم، اظهار کرد: تقریباً هر ۱۵ روز یکبار با نماینده فرماندار جلسه برگزار می‌کنیم و در هر جلسه‌ نیز حدود ۱۰ نفر مدعو داریم، جلسات این مجمع در راستای هدف سازی و هم‌افزایی بیشتر و شناسایی نیازها انجام می‌شود.

وی گفت : جا دارد از حمایت مهندس نیکبخت استاندار محترم ، مدیر کل ورزش و جوانان ، مدیر هتل باباطاهر ، رئیس مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان و اعضاء مجمع ، حجت الاسلام فاضلیان و از همه نیکوکاران خیر اندیش در برگزاری این گلریزان تقدیر شود .