آموزش و پرورش را جناحی نکنید

محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش را جناحی نکنید چون همه در این میدان نمی توانند خود را حفظ کنند، گفت: اگر دست من بود این جناح بازی ها را جمع می کردم.     به گزارش “فردای همدان”، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در مراسم تودیع […]

محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش را جناحی نکنید چون همه در این میدان نمی توانند خود را حفظ کنند، گفت: اگر دست من بود این جناح بازی ها را جمع می کردم.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان همدان، اظهار داشت: معلمی شغل منحصر به فرد انبیاست و هر مدیر و مسئولی اگر به کار خود عشق نورزد آن کار تحمیلی و به خود و شغل خود جفا کرده است.

وی در ادامه از زحمات سه ساله فولادوند تشکر کرد و افزود: مدیرکل آموزش و پرورش سابق استان همدان در این مدت کوتاه توانست کم و کاستی های آموزش و پرورش را سامان دهد.

آیت الله محمدی اظهار کرد: فولادوند در کنار همه خوبی هایی که داشت به کار خود عشق ورزید و سیاسی کاری نکرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش را جناحی نکنید چون همه در این میدان نمی توانند خود را حفظ کنند، عنوان کرد: اگر دست من بود این جناح بازی ها را جمع می کردم.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان همدان در خصوص جابه جایی خود از این سمت گفت: بنده به دلایل متعدد در زندگی شخصی خود از مقام عالی وزارت تقاضای جابه جایی کردم و این شایعات که بنده در اثر فشار از سوی دیگران جابه جا شدم، صحت ندارد.

فولادوند افزود:در طول 32 ماه گذشته بنده فقط خدمت گزار بودم و پیشرفت ها با تلاش و کوشش مدیران استان بوده است.

وی بیان کرد: اصرار استاندار و نماینده ولی فقیه در استان برماندن بنده در این سمت بوده است اما دیگر توان ماندن ندارم و ترجیح میدهم در جایگاهی دیگر در خدمت فرهنگیان باشم.

فولادوند عنوان کرد: انجام دادن وظایف روزمره هنر نیست  بلکه هنر انجام دادن کارهایی است که سازمان آموزش و پرورش و آحاد فرهنگیان به آن نیاز دارند.

وی افزود: استان همدان در طی 32 ماه گذشته جایگاه عالی کسب کرده و رتبه های خوبی کسب کرده است که این نتیجه تلاش 24 هزار همکار در حال خدمت و 16 هزار همکار بازنشسته بوده است.

فولادوند گفت: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی و متوسطه، افزایش ساخت وسازهای فضای آموزشی در استان نسبت به سایر استانها، اضافه کردن اعتبارات عمرانی توسط استاندار که این افزایش حدود 30درصد است از عملکردهای 3 ساله ام است.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان همدان در بحث توسعه مشارکت های مردمی، اظهار داشت: تغییر مفهوم مشارکت های مردمی در طول این 32 ماه گذشته بوده است چراکه تا به حال مشارکت مردمی به مفهوم کمک های مردمی بود اما اکنون به مفهوم مساعدت معنوی از اولیای دانش آموزان سایر ادارات و همکاران فرهنگی تعریف می شود.

وی عنوان کرد: از زمان آغاز به کار بنده 40 درصد از حجم بخش نامه های ارسالی به مدارس کم و فرصتی به مدیرن داده شده تا بتوانند فکر کنند و خلاقیت داشته باشند.

فولادوند اظهار داشت: از دیگرعملکردها در این ایام میتوان به توسعه قانون و قانون مداری در همه ابعاد و عمل به دستورالعمل و تبعیض قائل نشدن بین همکاران و کاهش مشکلات اداری، تداوم و توسعه استقلال آموزش و پرورش، توسعه همکاری با سایر مجموعه ها از جمله آنها است.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی روحی رفتاری دانش آموزان در مقابل آسیب ها، پیشنهاد نهضت کتاب خوانی به جای تکلیف نوروز، تعاملات و رفع مناقشات، تاسیس صندوق هگمتان رفاه و دایر کردن زائرسرا در مشهد مقدس به هدف رفاه فرهنگیان، افتتاح اردوگاه رایگان در روز 5 شنبه و جمعه در راستای رفاه معلمان از دیگر اقدامات است.

فولادوند در پایان گفت: به دلیل کمبود فضای آموزشی به تلاش شورای شهر همدان 13  قطعه برای احداث مدارس و مسکن مهر جانمایی شده و همچنین اخذ زمین جهت ساخت پردیس فرهنگیان، تشکیل موزه آموزش و پرورش و راه اندازی کتابخانه تخصصی  دکتر اسرایی از دیگرعملکرد های آموزش و پرورش استان همدان بوده است.