آموزش و پرورش درگیر فرایندهایی خارج از تعلیم و تربیت است

معاون وزیر و مشاور عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه فعالیت ها باید منجر به  این شود که خروجی مطلوب داشته باشیم، گفت: از مشکلات عمده آموزش و پرورش این است که درگیر فرایندهایی خارج از تعلیم تربیت است.   به گزارش “فردای همدان”، عبدالرسول عمادی در مراسم تودیع و معارفه مدیران […]

معاون وزیر و مشاور عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه فعالیت ها باید منجر به  این شود که خروجی مطلوب داشته باشیم، گفت: از مشکلات عمده آموزش و پرورش این است که درگیر فرایندهایی خارج از تعلیم تربیت است.

 

به گزارش “فردای همدان”، عبدالرسول عمادی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان همدان، اظهار داشت:

معاون وزیر و مشاور عالی آموزش و پرورش گفت: در طول این سه سال میانگین نمره آموزش و پرورش ایران حدود 12 است؛ بدین معنا که دانش آموزان 60 درصد محتوایی را که گفته ایم آموخته و 40 درصد را نیاموخته اند.

وی با اشاره به اینکه همه فعالیت های ما باید منجر به  این شود که خروجی مطلوب داشته باشیم، ادامه داد: از مشکلات عمده آموزش و پرورش این است که درگیر فرایندهایی خارج از تعلیم تربیت است.

عمادی بیان کرد: همچنین از دیگر مشکلات اشتغال بعد از تحصیل و مساله هدایت تحصیلی است به صورتی که اکثر دانش آموزان به رشته تجربی گرایش دارند.

معاون وزیر و مشاور عالی آموزش و پرورش گفت: برای رفع مشکل هدایت تحصیلی حدود گذاری انجام داده ایم که تعدادی از دانش آموزان به رشته های ریاضی و انسانی نیز گرایش یابند چراکه آنها به رشته تجربی علاقه دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حذف کنکورسراسری از تمام رشته ها از دیگر مشکلات آموزش و پرورش است.