رعايت حقوق شهروندي اساس کار در بررسي صلاحيت‌ها است

ویژه انتخابات: رئيس ستاد انتخابات استان همدان رعايت حقوق شهروندي را اساس کار در بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراهاي شهر و روستاي استان اعلام کرد. به گزارش “فردای همدان”، محمد ابراهيم الهي تبار در جلسه ستاد انتخابات استان همدان، اظهار کرد: حق الناس در بررسي صلاحيت داوطلبان نيز مصداق دارد و نبايد شرايطي ايجاد شود […]

ویژه انتخابات: رئيس ستاد انتخابات استان همدان رعايت حقوق شهروندي را اساس کار در بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراهاي شهر و روستاي استان اعلام کرد.

به گزارش “فردای همدان”، محمد ابراهيم الهي تبار در جلسه ستاد انتخابات استان همدان، اظهار کرد: حق الناس در بررسي صلاحيت داوطلبان نيز مصداق دارد و نبايد شرايطي ايجاد شود که ثبت نام در انتخابات هزينه بر باشد و فراتر از قانون و با اعمال سلائق شخصي،  فضا آلوده  و امنيت حضور نخبگان ، فرهيختگان و کساني که صاحب اثر و فکر هستند، خدشه دار شود.

وي تصريح کرد: ملاک عمل در انتخابات قانون است و قانون همه موارد را مشخص کرده و تطبيق مستندات مراجع چهارگانه با قانون برعهده هياتهاي اجرايي است و از هيات نظارت نيز همين انتظار را داريم.

رئيس ستاد انتخابات استان، ادامه داد: يکي از آسيب هاي احتمالي در مواردي که از سوي مردم براي پيگيري امور به انتخاب نياز دارد اين است که  فضايي ايجاد شود که نخبگان و صابنظران وارد نشوند در حالي که بايد فضا را ايجاد کرد تا به صحنه بيايند و موثر باشند.

الهي تبار افزود: اين فضا در بحث بهره وري از منابع و توسعه، مورد انتظار است و سمت و سوي حرکت هياتهاي اجرايي و نظارت بايد بر اين منوال باشد و حقوق مردم بايد رعايت شود.

وي خاطرنشان کرد: از ابتداي سال 96 شاهد فعاليت همکاران در فرمانداري ها و بخش ها در مرحله ثبت نام انتخابات شوراهاي شهر و روستا بوديم .

رئيس ستاد انتخابات استان اضافه کرد: استان در اجراي مرحله ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراي شهر و روستا بسيار خوب عمل کرد به گونه اي که ميانگين کشوري 14 درصد افزايش ثبت نام داوطلبين شوراها رخ داده، در حالي که استان 18 درصد افزايش نسبت به دوره گذشته داشته است.

در اين جلسه، اعضاي ستاد انتخابات استان به بررسي آخرين وضعيت و عملکرد کميته ها و اتخاذ تدابير لازم براي اجراي  هرچه بهتر مراحل بعدي انتخابات پرداختند.

انتهای پیام/