بانک ها در کمک به توليد در استان وحدت رويه داشته باشند

گروه اقتصاد: استاندار همدان گفت: بانک ها در کمک به توليد در استان وحدت رويه داشته باشند و همه به يک شکل در مسائل قانوني تسهيلات عمل کنند.     به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نيکبخت  در کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان همدان افزود: بانک هاي خصوصي سپرده هاي مردم را در استان […]

گروه اقتصاد: استاندار همدان گفت: بانک ها در کمک به توليد در استان وحدت رويه داشته باشند و همه به يک شکل در مسائل قانوني تسهيلات عمل کنند.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نيکبخت  در کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان همدان افزود: بانک هاي خصوصي سپرده هاي مردم را در استان مصرف و به توليد کمک کنند.
وي اضافه کرد: قرار ما با بانک ها اين است که دست توليد کننده را بگيريم تا کارگر بيکار شده به کار برگردد و در اين زمينه، توليدکننده ها هم بايد با بانک ها مدارا و همراهي کنند.
وي با بيان اينکه امسال رتبه کشور در کسب و کار 35 رتبه ارتقاء يافته و به رتبه 117 در جهان رسيده ايم ادامه داد: اين براي خدمتگزاران و توليدکنندگان افتخاري بزرگ است.
وي تصريح کرد: عملکرد بانک ها به خاطر کار مردم براي بنده مهم است و به اين دليل با مديران عامل جديد بانک ها جلسه اي برگزار شده است.
استاندار همدان تاکيد کرد: برنامه ريزي شود تا جلسه هفتگي کارگروه که با هدف بررسي مسائل واحدهاي توليدي يک شهرستان باشد و نماينده مردم و فرماندار آن شهرستان هم دعوت شوند و روند را مشاهده و کمک کنند.
وي با بيان اينکه اميدواريم بتوانيم از مسير ستاد تسهيل و رفع موانع توليد به احيا واحدهاي توليدي برسيم، گفت: بيش از 500 مصوبه در ستاد تسهيل انجام شده که بيش از 150 مصوبه اجرايي شده است.
نيکبخت ادامه داد: تشکيل ستاد تسهيل ، تشريفاتي نيست و همه مسائل را براي تسهيل و رفع موانع توليد در نظر گرفته است و هيچ تکليفي که ساير بانک ها انجام نداده باشند از بانک کارآفرين انتظار نداريم.
وي با بيان اينکه بانک را واحدي مي دانيم که هم قرار است خود سر پا باشد و هم به توليد کمک کند گفت: از اين بانک انتظار مي رود که در اجراي مصوبات ستاد و کمک به توليد استان را در دستور کار قرار دهند.
استاندار همدان با تاکيد بر اينکه کميته پيگيري مصوبات بايد جدي و قوي نسبت به وظايف خود اقدام کند افزود: کاغذ پاره خواندن مصوبات ستاد تسهيل اهانت به بالاترين مقامات کشوري است.
وي ادامه داد: تملک واحدهاي توليدي نه تنها سودي براي واحدهاي توليدي نداشته بلکه هزينه هايي نيز براي بانک تحميل مي کند.
استاندار همدان با بيان اينکه تقاضاي توليدکنندگان در ستاد تسهيل استان همدان مصوب و به بانک کارآفرين ابلاغ مي شود، گفت: اگر انتظارات توليدکنندگان و استان از سوي بانک کارآفرين عملياتي نشود، مديران استان همدان با هيئت مديره جلسه اي براي تعيين تکليف خواهند داشت که اگر در اين جلسه نيز به نتيجه نرسيديم تکليف از بنده ساقط شده و اقدامات ديگري در قبال بانک کارآفرين انجام مي شود.