چه عواملی باعث تمام شدن زودهنگام حجم ترافیک اینترینت می‌شود؟

روابط عمومی شرکت مخابرات استان همدان در رابیطه با دغدغه مردم استان در خصوص تمام شدن زودهنگام حجم ترافيك اينترنت آنها راه حل ارائه می دهد.     به گزارش “فردای همدان”، آن چه كه امروزمنجر به ناامني مودمهاي اينترنتي بي سيم ميشود فراگیر شدن چند برنامه نرم افزاري  موبایلی ، ویندوزی و … بوده […]

روابط عمومی شرکت مخابرات استان همدان در رابیطه با دغدغه مردم استان در خصوص تمام شدن زودهنگام حجم ترافيك اينترنت آنها راه حل ارائه می دهد.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، آن چه كه امروزمنجر به ناامني مودمهاي اينترنتي بي سيم ميشود فراگیر شدن چند برنامه نرم افزاري  موبایلی ، ویندوزی و … بوده كه برای دستیابی به کلمه عبور مودم های اینترنت طراحي ومودمهارا به نوعي هك مي كنند.

به طوری که در موارد متعدد شاهد این سوء استفاده مصرف و حتی اتمام ترافیک خطوط مشترکین  در چند ماه اخیر بوده ایم.لذا هنگامی که سرعت اینترنت به شدت کاهش پیدا می‌کند، یا ترافیک اینترنت زودتر از همیشه به اتمام می‌رسد، معمولا کاربران اينترنت انگشت اتهام را به سوی شرکت ارائه‌دهنده خدمات اينترنت برده و آنها را متهم به كم فروشي حجم ترافيك  مي نمايند .حال آنکه  در برخي موارد اين اتفاقات  به دلايل زير خواهد بود.

1_اولین دلیل كه باعث اتمام ترافيك زود هنگام مشتركين ADSLمي شود  دسترسی غیر مجاز افراد سودجو به اینترنت شما مي باشد.

برای اینکه ADSL شما مورد سوء استفاده قرار نگیرد ساده ترین راه تغییر نام  (NAM SSID)  یا NETWORK و مخفی کردن (HIDEN) این نام است و برای پسورد نیز از کارکتر های عددی وحروفي کوچک و بزرگ و استفاده از اشکال همانند #،*،@ مي باشد.

یکی دیگر از راههای جلوگیری از سو ء استفاده از ADSLاستفاده از  MAC ADRESS گوشی و تبلت و .. ومعرفي اين دستگاهها به مودم ADSL خانگي است . برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه تنظیم به وب سایت WWW.TCH.IR مراجعه نمائید.

2_دومین دلیل اگر تنظیمات دانلود اتوماتیک عکس ،صدا و فیلم در تلگرام شما فعال باشد  حجم ترافيك بسته شما زود تمام می شود.

3_ سومین دلیل فعال بودن تنظیمات اتوماتیک Update ویندوز ویا هربرنامه ای دیگری که نیاز به اپدیت داشته باشدبرای جلوگیری از این امرUpdatاتوماتیک آنهارا غیرفعال  کنید.

در پایان لازم میدانم به اطلاع مشترکین محترم اینترنت مخابرات برسانم که   گاهی ممکن است كه مشترک ADSL در حال دانلود فيلم ويا عكسي باشد كه بیش از حد مجاز ترافیک خودباشد  دراین صورت  شرکت مخابرات دانلود را متوقف نمی نماید ودانلود ادامه يافته تا اینکه مشترک خود دانلودش را قطع کند .برای مثال اگر مشترکی 5 گیگا بایت حجم ترافیک مجاز داشته باشد ممکن است بعد از اتمام دانلود حجم ترافيك مصرفي ايشان 5.2 گیگابايت  شود  لذا بعد از اتمام دانلود 200مگابايت بيشتر از حجم ترافيك مجاز دانلود شده است واين براي مشترک ترافیک مازاد خواهد بود حال اگر این مشترک درخواست یک گیگا بایت (1024مگابايت )ترافیک بنماید سیستم پس از كسر بدهكاري 200 مگابايت مصرف شده  به وی 824 مگا بایت ترافیک اضافه می نماید. (يك گيگابايت) مگابايت 1024=824+200، بنابراین مشترك فكر مي كند كه بجاي 1024مگابايت 824 مگابايت به او داده شده است.

روابط عمومی مخابرات استان همدان