صدور مجوز مراکز آموزشي منوط به تاييد جانمايي آنها در شوراي ترافيک است

فرماندار همدان گفت: تمديد و صدور مجوز مراکز آموزشي و خدمات عمومي بخش غير دولتي منوط به تاييد جانمايي آنها در شوراي ترافيک است. به گزارش “فردای همدان”، علی تعالی در شوراي آموزش و پرورش شهرستان همدان با بيان اينکه جانمايي بسياري از مدارس غير دولتي مناسب نيست، اظهار کرد: اگر به دنبال استانداردسازي کامل […]

فرماندار همدان گفت: تمديد و صدور مجوز مراکز آموزشي و خدمات عمومي بخش غير دولتي منوط به تاييد جانمايي آنها در شوراي ترافيک است.

به گزارش “فردای همدان”، علی تعالی در شوراي آموزش و پرورش شهرستان همدان با بيان اينکه جانمايي بسياري از مدارس غير دولتي مناسب نيست، اظهار کرد: اگر به دنبال استانداردسازي کامل مراکز آموزشگاهي باشيم بايد همه تعطيل شوند.

فرماندار همدان با اشاره به سالروز تشکيل کميته امداد، افزود: اين مجموعه در طول سال‌ها منشأ خدمات زيادي به نيازمندان بوده است.

وي با توجه به مباحث ارائه شده در جلسه، گفت: اقدامات خوبي که آموزش و پرورش در اين مدت با توجه به اعتبارات محدود در زمينه سيستم گرمايشي مدارس داشته، قابل تقدير است.

فرماندار همدان با تاکيد به مسوولان آموزش و پرورش ناحيه 2 مبني بر اينکه اعتبار لازم براي تعميرات سيستم گرمايشي و سرويس‌هاي بهداشتي را برآورد کرده و آن را به کميته برنامه‌ريزي اعلام کنند، افزود: يکي از امور واجب در مدارس توجه به سرويس‌هاي بهداشتي است.

 

وي با اشاره به اينکه طي يکي و دو سال اخير خيلي از مشکلات رفع شده است، خاطرنشان کرد: در صورت لزوم اعتبارات لازم تخصيص داده مي‌شود.

تعالي با اشاره به افتتاح سالن‌هاي ورزشي در ايام‌الله دهه فجر، يادآور شد: با توجه به اعتبارات کمي که وجود دارد اقدامات انجام شده در حوزه احداث سالن‌هاي ورزشي، خوب بوده است.

وي با اشاره به افتتاح ستاد اسکان فرهنگيان ناحيه 2 در محل برگزاري جلسه، گفت: اين اقدام سبب شد تا يک اسکان آبرومند در همدان براي فرهنگيان داشته باشيم.

فرماندار شهرستان همدان منشأ پيدايش هر تمدني را ايجاد نظم و فرهنگ دانست و ادامه داد: اين مهم در کشورهاي پيشرفته نمود بيشتري داشته است تا جايي که 70 تا 80 درصد فرهنگ ترافيکي ريشه در فرهنگ افراد دارد.

وي با بيان اينکه از زمان ورود به همدان تلاش‌هاي زيادي براي حاکم کردن فرهنگ ترافيکي و قاعده‌مند شدن آن در زندگي افراد داشتيم، افزود: متأسفانه در آرامگاه بوعلي و ساير نقاط نه خودرو رعايت حق عابرپياده را مي‌کند و نه عابرپياده رعايت حق راننده را.

تعالي با اشاره به اينکه در هفته اول ورود به همدان، از عدم رعايت فرهنگ عبور و مرور افراد تعجب مي‌کردم، خاطر نشان کرد: اين موضوع در سرتاسر شريان‌هاي شهر حاکم بود که با اصلاح هندسي معابر و خيابان‌ها يک نظم حاکم شد.

وي نصب دوربين‌ها را در کنترل ترافيک و ايجاد نظم در درون شهر موثر دانست و ادمه داد: هر نهادي براي فعاليت بايد قاعده و قانون داشته باشد تا بتواند به حيات خود ادامه دهد.

فرماندار همدان با تاکيد بر اينکه مدارس غير دولتي کمک زيادي به نظام آموزش و پرورش کرده‌اند، گفت: هيچگاه به دنبال ايجاد خلل در کار افراد نيستيم.

وي تأکيد کرد: با توجه به ميزان دريافتي که مدارس غير دولتي و غير انتفاعي دارند بايد کلاس‌ها و آزمايشگاه‌هاي آن متناسب با استانداردهاي لازم باشند.

تعالي با اشاره به ينکه بايد نقد در عملکرد را پذيرفت، بيان کرد: اگر شوراي ترافيک از ابتدا يک دقت نظر در زمينه ترافيک حاصل از تعطيلي مدارس داشت و استاندارد ترافيکي را مد نظر مي‌گرفت شايد کار به اينجا نمي‌رسيد.

وي با بيان اينکه خيلي از مدارس غير دولتي جانمايي خوبي ندارند، افزود: اين وضعيت باعث شده ورود و خروج صدها دانش‌آموز در يک ساعت مشخص از اين مدارس، در خيابان‌هاي اصلي شهر ترافيک ايجاد کرده و يا براي دانش‌آموزان نيز حادثه‌ساز باشد.

فرماندار همدان با اشاره به درمانگاه بلوار خواجه رشيد که باعث ايجاد ترافيک و نارضايتي مراجعه‌کنندگان به اين مرکز شده است، يادآور شد: اخطارهاي لازم براي اين درمانگاه صادر شده و آنها از ما درخواست وقت براي جايگزيني محل را کرده‌اند.

وي افزود: تمديد و صدور مجوز مراکز آموزشي و خدمات عمومي بخش غير دولتي منوط به تاييد جانمايي آنها در شوراي ترافيک است.

فرماندار همدان با اشاره به اينکه در کارگروه ترافيک سعي بر سخت‌گيري در کارها نداريم، اظهار کرد: اگر متوجه شويم آموزشگاهي مشکل اساسي دارد و مخل نظم مي‌شود با آن برخورد کرده و اقدامات لازم در اين خصوص را انجام مي‌دهيم.

تعالي با بيان اينکه اگر به دنبال استانداردسازي کامل مراکز آموزشگاهي باشيم بايد همه تعطيل شوند، گفت: نمي‌خواهيم فقط روي مشکلات توقف داشته باشيم و اگر مشکل خاصي نداشته باشند با آن‌ها برخورد نمي‌کنيم.

وي با تاکيد بر اينکه بايد مصوبه شوراي ترافيک در خصوص مدارس غير دولتي اجرا شود، يادآور شد: اگر اين مصوبه را اجرا نکنيم آن وقت هر کس با دادن پول به صاحب ملک در هر نقطه‌اي اقدام به نصب تابلو براي ايجاد آموزشگاه مي‌کند.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اينکه اين مشکل در همه جاي کشور وجود دارد، افزود: همه بايد تلاش کنيم تا يک شهر باضابطه و قانونمند داشته باشيم.

انتهای پیام/