فراخوان ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز منتشر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از انتشار فراخوان ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز خبر داد. به گزارش “فردای همدان”، محمدرضا محمدی با بیان این خبر اظهار کرد: این جشنواره از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد ۱۳۹۶ همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار می شود. محمدی ادامه داد: ششمین دوره جشنواره بین […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از انتشار فراخوان ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، محمدرضا محمدی با بیان این خبر اظهار کرد: این جشنواره از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد ۱۳۹۶ همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار می شود.

محمدی ادامه داد: ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران با هدف شناسایی بهترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در سطح ملی و بین المللی، و نمایش عمومی آنها به منظور ارتقای آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در این زمینه، در تاریخ های فوق الذکر برگزار می گردد.

وی اظهار کرد: آثاری در بخش رقابت این دوره جشنواره پذیرفته می شوند که دارای مضمونی منطبق بر فرهنگ و اصول حفاظت از محیط زیست بوده، تاریخ ساخت آن ها از اول ژانویه ۲۰۱۴ (یازدهم دی ماه ۱۳۹۲) تاکنون باشد و برای اولین بار به جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران ارسال شده باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: موضوع محوری ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران “اقتصاد سبز” با تمرکز بر مقوله های “شهر پایدار”، “گردشگری پایدار” و “انرژی های پاک” است و آثار ارسالی در این زمینه دارای اولویت خواهند بود، هرچند این امر به مفهوم عدم پذیرش یا عدم امکان دریافت جایزه در مورد آثاری که سایر موضوعات محیط زیستی را در بر می گیرند نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران شامل بخش های رقابت بین المللی و ملی، هنرهای تجسمی شامل عکس،  کاریکاتور،  گرافیک،  تصویرسازی و هنرهای مفهومی و بخش غیر رقابتی است.

به گفته محمدی، آثار ارسالی بخش رقابت سینما و رشته ویدئو آرت و بخش رقابت هنرهای تجسمی می باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به طرق اعلام شده در متن فراخوان جشنواره به دفتر ستاد اجرایی جشنواره بین المللی فیلم سبز ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: شرح کامل شرایط پذیرش آثار در آیین نامه جشنواره بر روی تارنمای رسمی جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران www.iigff.org قابل دسترسی و رعایت مفاد آن برای شرکت کنندگان الزامی است.

انتهای پیام/