برگزاری سلسه مباحث نمایشگاهی «زندگی به سبک مادر» در بقاع متبرکه استان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف  و امور خیریه استان همدان از توزیع سلسله مباحث نمایشگاهی «زندگی به سبک مادر» در ایام دهه فاطمیه در سطح 55 بقعه متبرکه سطح استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” حجت الاسلام و المسلمین سید حسین رضوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه […]

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف  و امور خیریه استان همدان از توزیع سلسله مباحث نمایشگاهی «زندگی به سبک مادر» در ایام دهه فاطمیه در سطح 55 بقعه متبرکه سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” حجت الاسلام و المسلمین سید حسین رضوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از توزیع سلسله مباحث نمایشگاهی (زندگی به سبک مادر) در قالب پوستر در ایام دهه فاطمیه در سطح 55 بقعه متبرکه سطح استان خبر دارد و افزود : در این سلسله مباحث نمایشگاهی به سبک و سیره زندگی فاطمی و علوی به عنوان الگوی بانوان مسلمان جهان اسلام پرداخته خواهد شد.

 

رضوی با توجه به برگزاری ویژه برنامه یاس نبوی در بقاع متبرکه استان همدان عنوان داشت : همزمان با این اجرای این نمایشگاه ها در سطح بقاع متبرکه هم  کتاب مسابقه ویژه طرح سوگواره یاس نبوی تحت عنوان «شکوه مادر» توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تولید و به چاپ رسیده است و در این ایام در سطح بقاع متبرکه توزیع خواهد گردید .

 

وی با اعلام این مطلب که در ایام دهه فاطمیه امسال 44 نفر از روحانیون مبلغ در سطح بقاع متبرکه به فعالیت می پردازند افزود : این کتاب در بردارنده متن و ترجمه خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) و زندگی و سیره ایشان است و توضیحات شرکت در مسابقه کتاب شکوه مادر بطور کامل در پایان کتاب درج شده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان با اشاره به اینکه خطبه فدکیه تنها یک خطبه سیاسی نیست بلکه یک خطبه ای با غنای کامل اصول معارف دین است اظهار داشت: معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به عنوان منشور بصیرتی در دفاع از حریم ولایت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نیز ترویج فرهنگ وقف بر اساس اجرای نیات واقفان و معرفی وقف جدید و مشارکتی را از جمله اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی برشمرد.

 

حجت الاسلام رضوی با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مبنی بر اینکه «فاطمیه را باید عاشورایی برگزار نمائیم»، اظهار داشت: برای‌ تمام‌ کسانی‌ که‌ می‌خواهند الهی‌ زندگی‌ کنند، فاطمه (س) دفاع‌ از حریم‌ ولایت‌ را، زیباتر از هر کس‌ به‌ معرض‌ نمایش‌ گذاشته است و خطبه‌ غرایش‌ در مسجد مدینه، گواه‌ فصاحت‌ و بلاغت‌ بی‌نظیر آن‌ شخصیت الهی جاودانه در طول تاریخ بشریت می باشد.

 

وی با اشاره به استقبال شایان توجه عمومی از برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی طی سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: در راستای این مهم، تمهیدات لازم اندیشیده شده و از مبلغان و مداحان برجسته استانی نیز بهره گرفته می‌شود.