اهتمام تمام ظرفیت های استان در ارتقای توانمندی دانش آموزان

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: تمامی ظرفیت‌های استان باید برای تقویت مهارت‌های زندگی و ارتقای توانمندی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شود.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” در این جلسه مصطفی خزاعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در پنجمین جلسه‌ی کمیته پیشگیری از آسیب‌های […]

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: تمامی ظرفیت‌های استان باید برای تقویت مهارت‌های زندگی و ارتقای توانمندی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شود.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” در این جلسه مصطفی خزاعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در پنجمین جلسه‌ی کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر استان گفت:  تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برای تقویت مهارت‌های زندگی و ارتقای توانمندی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی باید به کار گرفته شود.

 

خزاعی با بیان این که رصد فعالیت‌ها در زمینه‌ی آسیب‌های اجتماعی در درون برخی مدارس بدون عقبه است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم فضایی برای دانش آموزان ترسیم گردد تا از خطرات ناشی از این گونه مسایل مصون بمانند.

 

وی گفت: با اعتبار 1530 میلیون ریالی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است،  برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای این برنامه باید به درستی صورت پذیرد تا شاهد اثرات خوبی از آن باشیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: در این راستا آموزش هدفمند مجریان  وانتقال صحیح آموزش‌های تخصصی به دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

جعفری، معاون تربیت بدنی وسلامت استان نیز با ارائه گزارشی از روند آماده سازی اجرای طرح ملی تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس، خاطرنشان کرد: برای اولین بار نقشه‌ خطر پذیری در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی در سال تحصیلی گذشته تهیه و برای برنامه‌ریزی و هدایت آموزش‌های پیشگیری و مداخلات به هنگام مورد استفاده قرار گرفت.

 

وی گفت:  علاوه بر اجرای طرح‌های ابلاغی و پوشش 40 درصدی دانش آموزان استان در طرح‌های رشد مدار و 13 عنوان برنامه که از طرف وزارت متبوع ابلاغ شده است، در سال تحصیلی جاری با اعتباری بالغ بر 1700 میلیون ریال به دنبال برنامه ریزی و جذب منابع جدید مالی از حوزه تقسیم کار ملی هستیم.

 

جعفری تصریح کرد: با پوشش دانش آموزان پایه‌ی ششم  ابتدایی به تعداد 22هزار و 270 نفر، پایه‌ی هفتم دختران به تعدد10هزار و 700 نفر، پایه‌ی هشتم پسران به تعداد 10هزار و 900  نفر و پایه‌ی نهم 20هزار و 500 نفر قصد داریم تا گام دیگری در راستای آموزش وتوانمندسازی دانش آموزان عزیز برداریم.