مکان‌هاي اقامتي ضرورت اصلي و زيرساخت گردشگري است

فرماندار همدان با تأکيد بر اينکه مکان‌هاي اقامتي ضرورت اصلي و زيرساخت گردشگري است، گفت: خوشبختانه ظرفيت اسکان در شهرستان با افتتاح 5 هتل در سال 96 و اضافه شدن 520 تخت به ظرفيت اقامتي استان، فضاي اقامتي بسيار خوبي فراهم شده است.   به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در کارگروه ميراث فرهنگي و […]

فرماندار همدان با تأکيد بر اينکه مکان‌هاي اقامتي ضرورت اصلي و زيرساخت گردشگري است، گفت: خوشبختانه ظرفيت اسکان در شهرستان با افتتاح 5 هتل در سال 96 و اضافه شدن 520 تخت به ظرفيت اقامتي استان، فضاي اقامتي بسيار خوبي فراهم شده است.

 

به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در کارگروه ميراث فرهنگي و ستاد خدمات سفر شهرستان همدان، با بيان اينکه شهرستان همدان يک مقصد گردشگري است و هر ساله شاهد حضور مسافران بسياري در ايام نوروز هستيم، اظهار کرد: در نوروز 95 شاهد ورود 750 هزار مسافر به همدان بوديم.

 

تعالي با اشاره به ورود 750 هزار نفر به همدان و اسکان 160 هزار نفر در ايام نوروز 95، بيان کرد: با پيش‌بيني هواي خوب در همدان، شاهد افزايش مسافر به شهرستان در ايام نوروز خواهيم بود.

 

وي با تأکيد بر آمادگي لازم تمامي دستگاه‌ها، افزود: با تلاش‌هاي آموزش و پرورش در بحث اسکان و آماده‌سازي مدارس و ارتقاي سطح خدمات، تمامي کلاس‌هاي اقامتي در شهرستان در سطح “الف” قرار گرفته و امسال بنا بر آمار گزارش شده، 118 مدرسه و يک هزار و 30 کلاس درس آماده ارائه خدمات به مسافران است که اميدواريم در سال آينده کلاس‌هاي مجهزتري داشته باشيم.

 

وي با اشاره به وضعيت خدمات عمومي ارائه شده در سطح شهر و فضاي پارک‌ها از قبيل ايجاد نانوايي سيار در کنار مراکز اقامتي عمومي، سرويس‌هاي بهداشتي، رنگ‌آميزي مبلمان شهري، خطاب به شهرداري گفت: پيگيري‌ها و نظارت لازم براي ارائه خدمات عمومي هر چه بهتر به مسافران انجام شود.

 

تعالي به وضعيت بهداشتي مجمتع‌هاي بين راهي، سرويس‌هاي خدماتي درون شهري در رستوران‌ها اشاره کرد و گفت: دستگاه متولي نظارت لازم را داشته و تذکرات داده شده است همچنين بايد جايگاه‌هاي سوخت در اين ايام فعال شوند.

 

وي با اشاره به ظرفيت مهم ميدان فرودگاه در ورودي  شهرستان از سمت تهران، افزود: در بحث ارائه خدمات و بسته‌هاي فرهنگي به مسافران بايد دستگاه‌هاي اجرايي هلال احمر، شهرداري، نيروي انتظامي و تشکل‌هاي مردمي از طريق چادرهاي مستقر شده به مسافران در ميدان‌هاي ورودي شهر ارائه خدمات داشته باشند‌.

 

تعالي به ساماندهي وضعيت دست فروش‌ها و جانمايي مناسب بازارچه‌هاي صنايع دستي اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفيت مناسب پياده‌راه بوعلي در جذب گردشگر، تزئينات مناسب نوروزي در اين مسير ايجاد شده و  فضاي مناسب براي برپايي بازارچه‌ها خارج از محوطه ميادين گردشگري ايجاد شود تا منظر شهري براي بازديد مسافران و عکاسي زيبا و چشم نواز باشد.

 

وي در بحث بيمه‌ها و کشيک‌هاي بيمه، از تصويب بيمه‌اي تصادفات که بر اساس ميانگين با سقف 55 ميليون ريال نياز به کروکي نباشد، خبر داد و ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزيرات حکومتي نيز در بحث نظارت در ارزاق عمومي و کنترل قيمت‌ها با توجه به گستردگي شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند و طرح امنيتي انتظامي در شوراي تأمين شهرستان بحث خواهد شد.

 

تعالي با اعلام خبر افتتاح ساختمان اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان در روز چهارشنبه چهارم اسفندماه، افزود: ميراث فرهنگي، با تفکيک دستگاه شهرستاني از دستگاه استاني، در روند اجراي طرح‌ها و برنامه‌ها عملکرد بهتري خواهد داشت.

 

وي در ادامه در بحث تبليغات سامانه گردشگري عنوان کرد: سامانه تبليغات با قابليت نصب در تلفن همراه که سال گذشته در مجتمع عين‌القضات انجام شد، امسال نيز فعال باشد.

 

تعالي خطاب به اداره اوقاف شهرستان همدان در بحث آمادگي امامزاده‌ها و بقاع متبرکه براي برگزاري مراسم نوروز، گفت: با توجه به حضور شهروندان و مسافران در اين اماکن، فضاي روحاني ايجاد شده و حسينيه‌ها نيز براي اسکان آماده ارائه خدمات باشند.

 

وي در بحث تبليغات مجتمع عباس‌آباد و باغ موزه دفاع مقدس به عنوان جاذبه‌اي بي‌نظير در غرب کشور که کمتر به آن پرداخته شده است، تصريح کرد: براي تبليغات اين دو مکان فرهنگي و گردشگري در نقاطي از شهر به ويژه ميدان فرودگاه، بنر نصب شود و در کاتالوگ‌هاي گردشگري و بسته‌هاي فرهنگي نيز تبليغات شود.

 

وي از حرکت دستگاه‌هاي خدماتي در چند روز گذشته که به علت بارش سنگين برف، همکاري و همراهي لازم را در پاکسازي فضاهاي درون‌شهري و محورهاي مواصلاتي برون‌شهري داشته‌اند، تقدير کرد.

 

فرماندار همدان در پايان با تقدير از تلاش‌ها و فعاليت‌هاي نيروي انتظامي بيان کرد: با تلاش‌ها و فعاليت خوب نيروي انتظامي کاهش 27 درصدي در جرائم داشته‌ايم که نسبت به کل کشور رتبه خوبي اختصاص داده و اميدواريم با کمک طرح‌هاي مشارکت عمومي و مردم محور، جرائم کمتري داشته باشيم.

 

معاون پشتيباني آموزش و پرورش ناحيه يک همدان نيز از آمادگي کامل ستاد اسکان نواحي يک آموزش و پرورش در نوروز 96 خبر داد.

 

مصطفي اکبري با اعلام آمادگي کامل مجموعه اسکان ناحيه يک در اين اداره کل، از پذيرش 24 هزار نفر در قالب 9 هزار و 433 خانوار و 103 هزار و 54 نفر اسکان در 63 مدرسه در قالب 668 کلاس در نوروز 95 خبر داد.

 

امين اسدبيگي، معاون پشتيباني آموزش و پرورش ناحيه دو نيز با اعلام اينکه اين ستاد در نوروز 96 با 324 کلاس درجه اول، 12 اتاق ويژه و امکان افزايش تا 40 اتاق، امادکي لازم در بحث اسکان را دارد، بيان کرد: در کنار بحث اسکان، تهيه بسته فرهنگي براي مسافران خواهيم داشت و از دستگاه‌هاي اجرايي در بحث تأمين تعدادي بروشور و نقشه گردشگري، نصب بنر  مسيريابي اسکان آموزش و پرورش اقدام لازم و همکاري را داشته باشند.

 

رئيس اداره نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نيز از خريداري و ذخيره‌سازي ميوه‌هاي طرح تنظيم بازار شب عيد براي توزيع خبر داد و گفت: از جمله اقدامات اين سازمان مانور نظارتي نوروز است که از تاريخ 30 اسفندماه تا  12 فروردين 96 انجام خواهد شد.

 

عليرضا شجاعي با اشاره به توجه اين سازمان به اولويت 61 قلم کالاهاي اساسي سبد خانوار، ادامه داد: اقدامات ديگر اين سازمان در ايام نوروز کشيک اصناف، نانوايي‌ها، کارخانجات و شبکه حمل و نقل براي تأمين آرد مورد نياز در اين ايام، گشت‌هاي نوروزي، آغاز فروش‌هاي فوق‌العاده و برگزاري نمايشگاه بهاره به مدت 5 روز پيش از ايام نوروز خواهد بود.

انتهای پیام/