بايد عظمت و بزرگي سردار شهيد قهاري بيان شود

استاندار همدان گفت: وقتي سردار شهيد سعيد قهاري در 10 شهر مسؤوليت داشته و هر جا لازم بوده خطر کرده است ، بايد عظمت و بزرگي را ديد و باید اين عظمت و بزرگي به بهترين شکل بيان شود. به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت در آستانه سالروز شهادت سردار شهيد قهاري، به همراه […]

استاندار همدان گفت: وقتي سردار شهيد سعيد قهاري در 10 شهر مسؤوليت داشته و هر جا لازم بوده خطر کرده است ، بايد عظمت و بزرگي را ديد و باید اين عظمت و بزرگي به بهترين شکل بيان شود.

به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت در آستانه سالروز شهادت سردار شهيد قهاري، به همراه معاونين سياسي ، امنيتي و هماهنگي امور اقتصادي استانداري ، فرماندار همدان و مديرکل بنياد شهيد استان در ديدار با خانواده شهيد، اظهار کرد: شهيد قهاري به برکت همکاري و همراهي همسري فداکارو شجاع ، شهيد قهاري شده است و اين شجاعت ارزشمند و دغدغه ، تعصب ، دلبستگي و همت همسر شهيد قهاري قابل احترام است و من از اين روحيه ارزشمند تقدير مي کنم.

وي افزود: اجر شهدا هماني بود که گرفتند منتهي اگر بتوانيم خدمتي در پاسداشت اين عزيزان داشته باشيم، برنده هستيم استاندار همدان ادامه داد: ما اکنون ميراث دار شهدا هستيم و امنيت کشور مرهون خون پاک شهدا و نتيجه جانفشاني ايثارگران است و وظيفه داريم از شهدايي که کمتر گفته شده، بيشتر ياد کنيم زيرا شهدا سرمايه هاي نظام هستند و نام و نشان و خدمات آنها براي نسلهاي بعد بايدحفظ شود.

نيکبخت اضافه کرد: شهدا براساس احساس تکليف درباره نظام و دين ، بهترين موجودي خود يعني جانشان را فدا کردند و اين براي خوشامد کسي نبود بلکه براي رضاي خدا بود و قدرداني ما و اداي دين و احترام ما دربرابر شهدا احترام به خودمان است و شهدا نيازي به ارج و قرب دنيايي من و ديگري ندارند اما جامعه بايد احساس کند که عظمت شهدا فراموش شدني نيست و شهدا همه عزيز مردم و محبوب خداوند هستند و فرقي بين آنها نيست.

وي تصريح کرد: از بزرگواريها، شجاعتها و ديانت شهيد قهاري بسيار شنيده ام و شکي نيست که ايشان در زمره بزرگاني است که بايد به عنوان اسوه براي نسل آينده بزرگ داشته شوند و وظيفه داريم يادواره و بزرگداشت همه شهدا را بخصوص آنها که عظمتشان ناگفته مانده، برگزار و بيشتر کار کنيم و ضروري است بنياد شهيد هماهنگي لازم را براي برگزاري يادواره مناسبي براي اجرگزاري شهيد قهاري انجام دهد.

استاندار همدان اظهار داشت: ما اکنون ميراث دار شهدا هستيم و امنيت کشور مرهون خون پاک شهدا و نتيجه جانفشاني ايثارگران است ؛ شهدا سرمايه هاي نظام هستند و نام و نشان و خدمات آنها براي نسل هاي بعد بايد حفظ شود.

اين ديدار که در منزل برادر سردار شهيد سعيد قهاري سعيد انجام شد، استاندار همدان پس از استماع سخنان همسر و برادر شهيد، ياد و خاطره شهدا بخصوص شهيد قهاري را گرامي داشت و از همسر و خانواده شهيد قدرداني کرد. سعيد قهاري سعيد که متولد پنجم فروردين 1331روستاي چنارعليا در شهرستان اسد آباد است از سربازاني است که گمنام به اسلام خدمت کرد و جز شهادت آرزويي نداشت. شهيد سعيد قهاري سعيد از مبارزان انقلابي در همدان بوده و پس آن نيز در تمامي نقاط ايران فعاليت داشته که از جمله مسؤوليت هاي او مي توان به فرماندهي لشکر ? مخصوص نيروي زميني (حمزه سيد الشهدا)، جانشيني فرمانده سپاه همدان، جانشيني تيپ انصار الرسول در شاخ شميران و اورامانات، فرماندهي سپاه و تيپ مريوان و قائم‌مقامي قرارگاه شهيد شهرامفر در سنندج اشاره کرد. سردار شهيد سعيد قهاري سعيد در تاريخ 4 اسفند 1385 در اروميه و در ارتفاعات جهنم دره مرز بين ايران و ترکيه در درگيري با اشرار و گروهک پژاک همراه با 14 تن ديگر از پاسداران لشکر3 دعوت حق را لبيک گفت و به ديدار معبودش شتافت.

انتهای پیام/