تولید روزانه 370 تن زباله در شهر همدان

رئیس شورای شهر همدان گفت:  روزانه به صورت میانگین هر فرد 720 گرم زباله تولید می‌کند که در روز به 350 تا 370 تن زباله می‌رسد. به گزارش “فردای همدان”، رضا میرزایی در همایش ملی شهر سبز پایدار همدان اظهار کرد: در سطح شهر همدان سه هزار هکتار باغ و 580 هکتار فضای سبز وجود […]

رئیس شورای شهر همدان گفت:  روزانه به صورت میانگین هر فرد 720 گرم زباله تولید می‌کند که در روز به 350 تا 370 تن زباله می‌رسد.

به گزارش “فردای همدان”، رضا میرزایی در همایش ملی شهر سبز پایدار همدان اظهار کرد: در سطح شهر همدان سه هزار هکتار باغ و 580 هکتار فضای سبز وجود دارد که باید این میزان محافظت شود.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه میانگین سرانه فضای سبز در کشور 12 مترمربع و میانگین سرانه فضای سبز در شهر همدان 10.6 مترمربع است، افزود: این میزان در مقایسه با کشور کمتر است.

وی بیان کرد:  آموزش شهروندی به صورت محله‌محور و آموزش تفکیک زباله به خانوارها نیز در دستور کار شهرداری است، چراکه در شهر همدان روزانه هر فرد به صورت میانگین 720 گرم زباله تولید می‌کند که در روز به 350 تا 370 تن زباله می‌رسد.

میرزایی ادامه داد: شهرداری همدان خدمات مناسبی در راستای جمع آوری زباله شهر همدان ارائه داده و با همدان به عنوان پایلوت شهر سبز پایدار تفاهم‌نامه منعقد شده است.

رئیس شورای شهر همدان خاطرنشان کرد:  قرار نیست همایش ملی شهر سبز پایدار بدون هدف تمام شود بلکه قرار است چشم‌اندازی برای کارهای اجرایی و عملیاتی زیست محیطی و شهر سبز اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش شهر سبز پایدار با چشم اندازی برای اقدامات عملیاتی مباحث زیست محیطی هدف گذاری شده است، اظهار کرد: همدان پتانسیل و شرایط شهر سبز پایدار را دارد.

انتهای پیام/