بزرگترین سایت نیروگاه‌های خورشیدی در شهر همدان

استاندار همدان با بیان اینکه بزرگترین سایت نیروگاه‌های خورشیدی در شهر همدان است، گفت: در کشور 10 نیروگاه خورشیدی وجود دارد که 10 مگاوات ظرفیت تولید آنهاست ولی در دو نیروگاه همدان ظرفیت 14 مگاواتی وجود دارد. به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نیکبخت در همایش ملی شهر سبز پایدار در همدان با بیان اینکه همدان […]

استاندار همدان با بیان اینکه بزرگترین سایت نیروگاه‌های خورشیدی در شهر همدان است، گفت: در کشور 10 نیروگاه خورشیدی وجود دارد که 10 مگاوات ظرفیت تولید آنهاست ولی در دو نیروگاه همدان ظرفیت 14 مگاواتی وجود دارد.

به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نیکبخت در همایش ملی شهر سبز پایدار در همدان با بیان اینکه همدان زمانی به داشتن باغ‌های خوب، زیبا و سرسبز مشهور بود و وجود چمن در محلات شهر همدان در سطح کشور کم‌سابقه بود، اظهارکرد: اما در گذشته با بی توجهی همدان آسیب‌هایی را در این راستا دید.

استاندار همدان با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم و تلاش مسئولان و شهروندان همدانی از آن نابسمانی‌ها و تعرضات به فضاهای سبز جلوگیری شد، افزود: باید گفت در پاره‌ای موارد استان همدان می‌تواند قطب خدمات زیست محیطی باشد.

وی با بیان اینکه به نسبت سرزمین در رابطه با آبیاری مدرن در استان همدان رتبه نخست را در کشور داریم، بیان کرد: 75 درصد از اراضی آبی و 50 درصد از کل اراضی کشاورزی استان همدان به سیستم آبیاری مدرن مجهز شده است که راندمام بهره‌برداری از آب را افزایش داده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه 90 درصد منابع آب استان همدان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: اتاق بازرگانی استان همدان به دنبال این است تا کشت فراسرزمینی را در کشورهایی همچون غنا انجام دهد که اقدامی تاثیرگذار محسوب می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه بزرگترین سایت نیروگاه‌های خورشیدی در شهر همدان است، گفت: در کشور 10 نیروگاه خورشیدی وجود دارد که 10 مگاوات ظرفیت تولید آنهاست ولی در دو نیروگاه همدان ظرفیت 14 مگاواتی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوان در شان استان همدان در حفظ فضای سبز، محیط زیست و آب و هوای مناسب گام‌ها و اقدامات اساسی را انجام داد؛ همچنین باید در راستای شهر سبز پایدار اقدامات عملی انجام داده و فرهنگ این بخش را توسعه دهیم چراکه توسعه فرهنگ شهرنشینی می‌تواند در از بین رفتن شهر سبز تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/