برتری همدان در ثبت وقایع حیاتی در استان

سرپرست معاونت سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان خبر داد: شهرستان همدان در ثبت به موقع وقايع حياتي یعنی ولادت و فوت رتبه دوم و در ازدواج و طلاق جايگاه اول استان را دارا است.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” مجتبي زارعي، سرپرست معاونت سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان در کميسيون ثبت وقايع حياتي شهرستان […]

سرپرست معاونت سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان خبر داد: شهرستان همدان در ثبت به موقع وقايع حياتي یعنی ولادت و فوت رتبه دوم و در ازدواج و طلاق جايگاه اول استان را دارا است.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” مجتبي زارعي، سرپرست معاونت سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان در کميسيون ثبت وقايع حياتي شهرستان همدان عنوان کرد: با توجه به جمعيت مرکز استان در مقايسه با ساير شهرستانهاي استان اين ميزان از ثبت به موقع وقايع حياتي قابل توجه است و در ثبت به موقع وقايع حياتي ولادت و فوت شهرستان همدان رتبه دوم و در ازدواج و طلاق جايگاه اول استان است.

حسين محمدي، رئيس ثبت احوال شهرستان همدان نيز اظهار کرد: ثبت ولادت در مهلت قانوني طي ده ماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.2 درصد افزايش داشته و به تعداد 11 هزار و 717 مورد رسيده است.

وي از ثبت 91.6درصد ولادت شهري و 8.4 درصد ولادت روستايي خبر داد و تصريح کرد : از کل ولادت هاي ثبت شده در اين مدت 5 هزار و 995 نفر پسر و 5 هزار و 722 تولد دختر مي باشد.

رئيس ثبت احوال شهرستان همدان با بيان اينکه نسبت متولدين دختر به پسر به ترتيب 100 و 105 است اظهار کرد : به طور متوسط در هر شبانه روز 38 نوزاد در شهرستان همدان متولد مي شود.

محمدی گفت : از کل ولادتهاي ثبت شده در اين مدت تعداد 11 هزار و 685 واقعه در مهلت 15 روزه با درصد 99.9 به ثبت رسيده است همچنین در ده ماهه سال جاري 3 هزار و 831 مورد فوت به ثبت رسيده که نسبت به سال گذشته رشد 4.5 درصدي داشته است.

وي بيشترين علت فوت از نگاه آمار را مربوط به بيماري هاي قلبي عروقي با بيش از يک هزار 280 مورد برشمرد و بيان کرد : از کل فوت هاي ثبت شده در اين مدت 2 هزار و 177 مورد مرد و يک هزار و 654 مورد زن مي باشد.

اين مقام مسئول از ثبت 18 ازدواج طي هر شبانه روز به طور ميانگين در شهرستان همدان خبر داد و افزود : در ده ماهه سال جاري 5 هزار و 519 مورد ازدواج در شهرستان به ثبت رسيده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 5.5 درصدي مواجه شده است.

محمدی با بیان اینکه طلاق افزايش 1.9 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است، تصريح کرد : در سال جاري يک هزار و 669 مورد طلاق به ثبت رسيده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 مورد افزايش داشته است .

وی در پايان افزود : فراواني نام در پسران با تعداد 238 مورد به نام اميرعلي و با تعداد 299 مورد در دختران به نام فاطمه به ثبت رسيده است.